Gå til innhold

Dere med babyer på ca 2 mnd, hvordan er det med soving?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns min datter er "flink", dvs hun sover masse, og gjerne 4-5 timer i slengen. Men det er fortsatt helt uforutisgbart når hun sover og hvor lenge, og det er jo helt normalt vet jeg. Jeg bare lurte på hvordan deres små har det med søvn?

Vi står opp i ni-tida som regel, da ammer jeg litt i senga eller nede sammen med storebror før han skal i barnehagen. Etterpå går vi på badet så jeg får dusjet/kledd på meg etc.

Hun tar gjerne en liten dupp (30-60 min)i elleve/tolv tida, og så sovner hun når jeg går ut på tur, kanskje i ett-to tida. Da sover hun enten en time eller fem, det er umulig å forutsi.

På kvelden pleier hun og sovne i åtte-ni tida, men aldri lenge av gangen. Som regel får hun en lang lur igjen fra elleve og utover, kanskje så sent som ett. Da sover hun i fire-fem timer. Etter den går det i to-tre timers intervaller.

Men ingen dager er like.... Hvordan er deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen dager og netter er like nei :) Ikke noe system egentlig ennå.Her er det veldig 3 timers intervaller, natt som dag. I natt var det hver 2.time :/ Huffamej, håper ikke det blir noen trend. Har begynt å sove ute i vogn, da sover hun gjerne bortimot 3 timer :) Herlig! Inne blir det bare 30-60 min.dupper. Også sover hun en god dupp på trilletur, og en kortere dupp inne på ettermiddagen. Prøver å kvelde henne i 20 tida, går som regel bra, men i går var hun våken til 23 :/ Jaja, håper det blir bedre når hun blir 3-4 mnd. :)

Skrevet

Hos oss er heller ingen dager like. Prøver å få inn rutiner med bad på kvelden rundt 8-9 tiden for så å gi siste måltid før seng men dette funker ikke helt enda. Han sovner når det passer han og jeg syns han er litt liten enda til at vi skal holde han våken når han er trøtt. Men på dagen sover han max 30 -60 min.Og på nattet sover han mellom 4-7 timer.. Varierer vedlig. Tror det blir lettere å få inn søvnrutiner i 3 mnd. alder, er hvertfall det jeg har hørt

Skrevet

Sønnen min på to mnd legges ca halv 11 og sover til ca kl 8 på morran. Da kommer pappan hjem fra jobb og tar bleia. Så flaske og så sover vi ca 3 timer til =o)

Kjempe flink gutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...