Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Tuppa mi på snart 2 måneder har i det siste hatt det vanskelig for å sove på dagtid, som gjør at hun blil veldig grinete utover ettermiddagen og tidlig kveld. Hun kan sovne i armene mine, men så snart jeg legger henne ned i vogga si i stua så våkner hun.. enten blir hun bare liggende å pludre for seg selv eller så griner hun for at jeg skal komme å putte smokken i munnen hennes. Kan av og til sovne på sofaen men da bare korte lurer. Jeg har ikke mulighet for å ha henne liggende i vogna ute, og det har vært lite trilleturer pga kaldt vær og mye vind. Men tenker jo at trilleturer gjør en liten skrott søvning :-) Hun kan være våken maaange timer i strekk på ettermiddagen. I går ettermiddag da hun var veldig grinete så la jeg henne i senga på soverommet, da roet hun seg og fikk seg en liten blund. Noen som har de små (2 mnd) liggende i senga på soverommet når de skal ha lurene sine? Eller har dere noe annet tips for å få litt mere søvn på dagtid og ettermiddag?
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Hei du:) her sover datteren min i vogna eller på soverommet i sengen sin. Eneste jeg gjør er å ha på ett lite lys så rommet ikke er helt mørkt så hun skjønner forskjell på natt og dag:)
Puppen og lillemor Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 snuppa mi på 3 måneder sover i vogna si på dagtid - enten ute eller inne på et kaldt rom med lyset på! Hun sover kun i senga si på natta!
-S- Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Min gutt på 4 mnd har sovet daglurene enten ute i vogna eller på rommet i senga (med et lite lys på da) siden han var ca 2 mnd. Skjedde det samme som der, han sov veldig dårlig i stua. Har også funnet ut at når han våkner etter 30 min (gjør han alltid), så sover han som regel 30 minutter til hvis jeg går inn å gir smokken før han liksom når å våkne helt.
isabelan Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 han sover når han er trøtt, han har ofte mange smålurer fra 15-30 min på morgenen og formiddagen, før han tar en lang lur i 14.00-15.00 tiden og en times lur på kveldninga før han tar helt kveld i 21.00 tiden. Spørs hvor trøtt han er. Han sover i vogna si enten i gangen ellerr ute.. Nekter plent å slå seg til ro på soverommet på dagtid. Og vugga den er overfylt med annet rot, fordi der sov han kun de 2 første ukene..
WWJD Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Tulla mi er 2,5 mnd. Hun sover i vogna på dagen, ute om det er mildt nok og inne om det er for kaldt. Da setter jeg vogna på soverommet med vinduet oppe. Før jeg begynte med dette for et par uker siden slet jeg med det samme som deg - hun sovnet på armen og våknet med en gang jeg la henne fra meg. hvis hun sover dårlig på dagen sover hun også dårlig på kvelden. Etter at vi begynte å sette henne ut i vogna (eller på kaldt soverom med frisk luft) har vi også lagt henne for kvelden rundt 19. Da sover hun hele natta med unntak av amming selvfølgelig. Funket veldig bra for oss, og det gikk veldig mye lettere enn jeg hadde trodd. ;-)
Tamu Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Her har lillemann på snart 4mnd sovet i vogna si på dagtid, prøver å time turene mine ut, med hans søvnmønster. Har også en lekegrind i stua som vi bruker som dagseng. Han har sovet 9 - 12timer hver natt siden han var rundt 2 mnd, noe av grunnen er nok mme, men også fordi han har blitt lagt til å sove i sengen sin og kun når det er natt og alt av mating og bleieskift har skjedd med rødt lys på også har han blitt lagt rolig tilbake i sengen sin for å sove videre. Har fungert veldig bra for oss :-) Nå våkner han mellom kvart på seks og halv åtte en gang og sover da en liten powernap i en halvtime ved ti elleve tiden, og deretter en lengre periode ved ett tiden. Da legger jeg han i dagsengen eller vogn, når jeg ser han begynner å bli søvnig og lar han få ligge våken og sulle til han sovner av seg selv, iblant må jeg passe på at smokken er innabords! Kanskje dette var noen tips, vet ikke jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå