Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita Skrevet 15. januar 2011 #1 Skrevet 15. januar 2011 Hva slags såpe bruker du? Skureklut? Jiff mopp? Annet? Hvor ofte boner du?
Mama88 Skrevet 15. januar 2011 #2 Skrevet 15. januar 2011 Bruker en full 10 l bøtte med vann og 1 kork ajax gulv (den gule). Så bruker jeg vanlig mopp- men pass på at den ikke blir for våt- da trekker parketten til seg vannet og blir ødelagt.. Boning har ikke blitt gjort her av oss siden vi flyttet inn (leier)
Engelka Skrevet 15. januar 2011 #3 Skrevet 15. januar 2011 Bruk grønnsåpe og vann. Ikke mye vann på kluten.. Lykke til.
mastermind Skrevet 16. januar 2011 #4 Skrevet 16. januar 2011 Bruker ajax for tregult. Mannen som vasker her da, men vasker over så skitten forsvinner (spesielt kjøkken) og så tar han en gang til der moppen er veldig godt vridd så det ikke ligger igjen vann. Boner ikke... Man gjør vel ikke det med lakket gulv? Er ikke det bare på institusjoner på belegg og sånn? Om parketten blir slitt eller stygg sliper vi den ned og lakker på nytt.
Mamma til tre? Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 I følge min svigemor som har fagbrev er grønnsåper er for sterkt for tregulv, det blir forter slitt og ødelagt. Mens ajax og mopp er greit
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 16. januar 2011 #6 Skrevet 16. januar 2011 Litt ajax i vannet, pass på å vri moppen godt å evnt gå over etterpå slik at ikke parkettgulvet er for vått Lakkerte gulv skal man ikke bone
rto11 Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Hei, de som legger parkett sier at du skal bruke lunkent vann og noen dråper zalo. Det blir rent og veldig pent og du bevarer den lenger. Grønnsåpe må du aldri bruke på lakker gulv, det blir også seigt. Såpefrie alternativ er jo oså veldig gode feks enjo jeg mikser litt mellom zalo og enjo. God vask!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå