Gå til innhold

Hvilket bilsete bruker dere og kan du anbefale det? Gjerne bakovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal snart kjøpe bilsete nummer 2 men synes det er skikkelig vanskelig! Det eneste jeg har tenkt (tar i mot innspill) er at det er tryggest å ha et bakovervendt sete. Sikkerhet er alfa og omega, men "alle" produsentene sier jo at deres sete er tryggest! Hva gjør man da?

Hvilket sete har du? kan du anbefale det? Hvilket ville du valgt hvis du kunne velge om igjen og ikke trengte å tenke på pris etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Britax multitech sete og er veldig fornøyd med det. Tulla sitter veldig godt og hodet tipper ikke frem når hun sovner.

Grunnen til at jeg valgte det er at jeg ikke har egen bil så det blir endel flytting av setet og det setet var absolutt det sete som er enklest og feste ( uten at det blir gjort feil)

Ikke tar setet stor plass bakovervendt heller, det får fint plass i de fleste biler :)

Skrevet

Velger først og fremst et sete som kommer godt ut i test. Og da et som er testet og godkjent etter den nye Plustesten.

http://www.ntf.se/konsument/bilbarnstolar.asp

Den er svensk, men er den som etterhvert anbefales å følge også i Norge. Bla støtter Trygg Trafikk denne testen.

Har Akta Graco Duologic2. Veldig fornøyd med det. Vi hadde også som kriterie at vi ville ha et som kunne festes med enten Isofix eller setebelter. Og det kan dette som et av få på markedet.

Det er også kun bakovervendt. På den måten blir barnet vårt sikkert sittende bakovervendt til han må ha nytt sete. Vi kjøper ikke nytt bare for at han skal få sitte framover.

Skrevet

Jeg anbefaler også Britax multi tech. Enig i alt alenemed1 sier om dette setet:)

Skrevet

Vi har britax two way elite. Et billig sete, som er like trygt og godt som hvilket som helst annet. Som navnet sier, kan det brukes begge veier.

Skrevet

Akta Graco Belogic. Ny modell som har kommet veldig godt ut i tester, satt godt i bilen og underlig nok både har god beinplass og gir ok plass for den som sitter foran. Ikke isofix.

Selvfølgelig skal setet være bakovervendt.

Skrevet

Vi har HTS Besafe izi X3 med isofix. Er fornøyd. Dette setet kan kun festes bakovervent med isofix-feste (finnes et eget et for bakovervent med setebeltefeste). Vi kan dermed kun bruke det bakovervent i biler med isofix. Nå er det uaktuelt for oss å ta setet ut, da får vi heller bytte bil med evt barnevakt etc. Setet er relativt dyrt (4500 kr) men har kommet godt ut i test. Vi vurderet dette og acta graco sitt duologic (comfort?) sete.

Vi kjøpte forøvrig setet i Sverige og sparte litt på det.

Skrevet

Hei. Vi har tatt litt tid med å velge sete nr.2, og byttet for eksempel Besafe x3, fordi den er så høy- og det var allerede ikke lett å få en ettåring inn i bilen og sete pga at sete var så høy.

Vi valgte til slutt Maxi Cosi Mobi (kun bakovervendt), den er like god i tester som besafe, men mye mer behagelig for barnet, og gutten vår sover i den godt i lange bilturer

dessuten, er den noe billigere enn besafe.

den har ikke sånne puter for hode som i besafe, men har innebygd sidebeskyttelse på en annen måte, noe jeg synes fungerer mye bedre i hverdagen

vi kjøpte vår på Torshov Bilrekvisita, ikke mange barnebutikker som har den, i hvert fall hverken barnas hus eller babyshop...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...