FirstAidKit Skrevet 14. januar 2011 #1 Del Skrevet 14. januar 2011 Hei, jeg er så opprørt og forvirret nå at jeg bare må skrive litt. Saken er den at jeg og mannen min hadde ubeskyttet sex én dag før eggløsning i romjula. Dette resulterte i at jeg fikk ekstremt ømme pupper, vondt i hodet, utrolig trøtt, "mensmurringer" (bare "annerledes" enn ved menstruasjon), vondt i korsryggen noen dager før forventet mens. Forventet mens var søndag 9. jan. På dagen jeg forventet mens, kom det bittelitt lyserosa på papiret da jeg tørket meg på do, og jeg trodde mensen kom som planlagt. Det gjorde den ikke. Mensen min pleier å være ganske presis, og det er svært sjeldent jeg går over tiden. Uansett, ingen mens søndag, mandag eller tirsdag. Kroppen min føltes veldig "rar", jeg skjønte at noe var annerledes. Jeg har aldri vært gravid før, men jeg tenkte at "denne gangen er det jammen meg jackpot!". Utpå ettermiddagen tirsdag 11.jan, tok jeg en digital CB graviditetstest. Den viste negativt resultat. Jeg slo meg ikke til ro med det resultatet, og tenkte at jeg i det minste skal sjekke morgenurinen dagen etter. Så sagt, så gjort, og den digitale graviditetstesten med ukeindikator fra CB viste POSITIV og at befruktningen hadde skjedd 1-2 uker tidligere (noe som passet utmerket). Vi ble veldig glade, og forventningene steg. Jeg har hatt stikninger i magen de siste dagene, føles ut som livmoren driver med skikkelig gymnastikk der nede. Men idag var ting litt annerledes. Jeg var kvalm på morgenen, kastet riktignok ikke opp, men fikk etterhvert pulserende smerte i magen. Jeg var på do, og da jeg tørket meg kom det bittelitt rosa blod på papiret. Da jeg har hørt at det er relativt vanlig med både rosa og brun spotting tidlig i graviditeten, tok jeg det ganske med ro. Ingen krisemaksimering enda. Men i løpet av dagen ble smertene annerledes. Det ble mer og mer konsentrert på én side av nedre del av magen. Vanskelig å si om det var ved lysken eller livmoren. Uansett kjentes det mer ut som om noen tok en knyttneve mot lysken/livmoren og presset. Beinet ble numment, og jeg haltet litt. Ringte Legevakten og fikk beskjed om å komme ned. Tok urinprøve, og da legen skulle gjøre konsultasjonen, kom den sjokkerende nyheten: Graviditetstesten viste NEGATIVT. For å være sikker, tok vi enda en prøve på Legevakten, som også viste seg å være negativ. Legen virket ikke om hun trodde på meg da jeg sa at jeg for to dager siden hadde en positiv test (jeg har tatt ca 10 bilder av den - den viser klart og tydelig positivt resultat), og sa at den testen de bruker på Legevakten er veldig sensitiv. Jeg spurte om det negative resultatet kunne ha noe med tidspunktet testen ble tatt på. Legen avkreftet dette. Så nå sitter vi her da. Sjokkerte og lei oss. Jeg er mest sint, jeg føler meg snytt. Jeg føler meg snytt fordi jeg fremdeles FØLER meg gravid. Kroppen min er ikke annerledes nå enn for 4 timer siden. Jeg har fremdeles alle symptomer, mensen er ikke her, brystene kan jeg ikke ta på, magen kniper og stikker. Dette ble et veldig langt innlegg, men hovedspørsmålet mitt er: Er det virkelig sannsynlig at den digitale testen fra CB med ukeindikator målte FEIL på morgenurinen min? Eller er det mer sannsynlig at de tre testene (to idag, og én på tirsdag) viste negativt fordi de ble tatt på ettermiddagen med utvannet urin? Er ikke en positiv test positiv? Jeg trodde i allefall at CB var de mest sikre på markedet, og det går jo ikke an å mistolke et display der det står "GRAVID 1-2 UKER"!? Jeg mener legen tar feil, og jeg skal ta en ny test imorgen tidlig. Er livredd for om den viser negativ, da kommer jeg til å føle meg utrolig dum. Og jeg kommer i tillegg til å bli helt knust. Vi vil jo ha barn. Håper på raskt svar. Hilsen meg, 27 år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142788119-positiv-test-hjemme-negativ-hos-legen/
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 27. januar 2011 #2 Del Skrevet 27. januar 2011 Du er nok gravid! Jeg vet at hjemmetestene er mer sensituve enn legetestene. Min lege fortalte meg en gang at det kunne faktisk gå opp til en måned etter IKM før de slår ut hos de. Så har du positivt test hjemme så stol på den. Jeg fikk superpositiv hjemme men bare svak hos legen, og da mente mamma (som jobb på legekontoret og tok testen) at det var fordi det var så tidlig enda. Dette var for 2 uker siden, og da var jeg bare 4+4, nå er 6+4 og kjenner at jeg er gravid for å si det sånn. Så nyt graviditeten Og stikk innom legen med morgenurin og be de ta ny test nå. Garantert positiv!! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142788119-positiv-test-hjemme-negativ-hos-legen/#findComment-142839165
FirstAidKit Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 27. januar 2011 Jeg testet meg dagen etter, og var da positiv Så ja, jeg er gravid. Kjenner det VELDIG nå. Er 6+4 jeg også, faktisk. Puppene er så utrolig vonde, kjennes ut som at man tar 10 strikkepinner og kyler dem inn i puppen. Og har vondt i korsryggen, tisser over 10 ganger per dag, vondt i hodet, trøtt og kvalm når jeg er sulten. Herlig... Har du mange "plager" så tidlig? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142788119-positiv-test-hjemme-negativ-hos-legen/#findComment-142840838
C [ ♥♥ ] Skrevet 28. januar 2011 #4 Del Skrevet 28. januar 2011 Gratulerer så mye Bare pass på at du ikke fryser og får UVI-gørrkjedelig! Ble gravid i august og klarte å få uvi 3 ganger innen oktober... jeg hadde satt på bakken litt, og kjenner veldig igjen tissesymptomene ;P Som også er gravidsymptom, selvfølgelig. Nok oen gang - grattis Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142788119-positiv-test-hjemme-negativ-hos-legen/#findComment-142843312
Anonym bruker Skrevet 21. september 2011 #5 Del Skrevet 21. september 2011 Jeg hadde også positiv test, CB med ukeindikator. Jeg tok den før forventet mens faktisk - og kl. 18 på kvelden.... Var hos legen noen dager etter for å bekrefte, og hun testa to ganger. begge negative. Så fikk jeg med meg to hjem for å ta om mårran. De var helt firkanta og man måtte liksom dryppe urinen ned i noen hull... Så ut som noe de hadde hatt på lager i 20 år eller noe. Negative hele hurven. Men blodprøva viste noe annet gitt! Men jeg VISSTE at jeg var gravid. Og jeg hadde jo testa positivt med CB digital, og en vanlig CB som jeg kjøpte etter at jeg hadde vært hos legen. Be om blodprøve, da ser de det. Men legene burde jo ha like gode tester som på apoteket da... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142788119-positiv-test-hjemme-negativ-hos-legen/#findComment-143600429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå