Gå til innhold

Hjelp,hun vil plutselig bare ta en pupp?Tips?Erfaringer med å fullamme på en pupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hatt lite melk i den ene puppen helt siden fødselen, og mye på den andre. Det er nå 6 uker siden fødselen. Jeg har hele tiden lagt henne til puppen med lite melk og det har ikke vært populært, men hun har i alle fall sugd litt. Nå er det full panikk når jeg legger henne til denne. Hunhyler og slår vilt rundtseg. Jegforstår jo at hun må jobbe mer med denne puppen,men forstår ikke denne endringen.Synes det er trist om jeg må gi den opp,men samtidig så er det vondt å føle jeg presser henne til det.Jeg presser henne ikke fysisk til å ta puppen, men når jeg legger henne til så hyler hun men samtidig så tar hun puppen for så å spytte den ut og hyle mer. Har noen av dere noe tips?Evt har noen fullammet på en pupp?Jeg gjør jo praktisk talt det i dag, men regner med hun krever mer melk etterhvert og da blir jo puppene enda skjevere..Er rimelig skjev i størrelse i dag, og man er jo litt opptatt av hvordan man ser ut.. Takker for tips, for er så frustert nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg vet at flere her inne har fullammet på bare en pupp, og at det går bare bra. Men hvordan puppene blir etter man er ferdig med ammingen vet jeg ikke...

Skrevet

Kanskje hun har KISS? Dvs vondt i nakken og dermed kan det være smertefullt for henne å amme på den ene siden...

http://www.kiss-kidd.no/symptomer.htm

I såfall kan man kontakte en manuellterapeut, som sjekker og behandler baby gratis!

Skrevet

Skulle til å si det samme som Lykkeli & gla - sjekk henne for KISS...

Anbefaler deg å pumpe på den siden hun ikke vil ta så lenge, så opprettholder du melkeproduksjonen. (I tilfelle det er hjelp å få og hun vil ta dette brystet senere...)

Alle mine har hatt en favoritt-pupp ;o) Dessvere har det vært høyre for alle sammen, så venstre er nok noe mindre enn høyre når jeg ikke ammer, men forskjellen er ikke veldig stor... Er nok mest jeg som ser det :o)

Skrevet

Hei

Jenta mik er 8 måneder, og jeg hadde samme problem som deg. Endte med å fullamme på 1 pupp og pumpe den andre. Melka jeg pumper gikk først i fryseren til flaskemat, og ved 6 måneder brukte jeg overflødig melk i grøt, mat etc. Jeg har fremdeles masse melk i den puppen hun spiser av og litt i den "lille". Blir forskjell i størrelsen når du er borte fra babyen en kveld, men ikke verre enn at et par ullinnlegg i bhen retter det opp..hehe

lykke til

Skrevet

vesla her på snart 3 mnd var slik en periode. Da nektet hun å amme på venstre bryst.

Det som hjalp var at når hun skulle amme på den siden la jeg henne med kroppen mot venstre, slik at hun på en måte lå på samme måte som om hun ble ammet på høgre bryst. Innviklet forklart men forstår du?:P

Det viste seg at hun hun ikke var like sterk h nakken når hun skulle kikke mot høgre. At det var lettere for henne å kikke mot venstre siden det var favoritt siden:)

Skrevet

Gutten min er snart 7 mnd og jeg har også hatt mye mindre melk i det ene brystet hele tiden. Til tider har jeg pumpet endel på den siden hvor det er lite og i perioder har han da tatt den siden litt i alle fall. Så jeg anbefaler egentlig og pumpe mye på den siden slik at produksjonen tar seg opp. Og som ´mammaen til julie´ sier så kan du legge h*n den samme veien som h*n liker best og så ligge siden av og gi det brystet med minst melk. Jeg bruker å gjøre det og da protesterer han mindre på å ta det brystet. Jeg legger han da på en pute slik at han kommer litt høyere opp og lener meg på en måte litt over han slik at han får tak i brystet på ´den andre siden´ på en måte hvis du skjønner... :) Jeg har ikke gitt opp det minste brystet i alle fall. Føler det er alt for lenge å gå med en gigapupp og en normal i et år. I perioder har melkeproduksjonen min generelt svingt veldig og jeg hadde seriøst gitt opp ammingen for lenge siden hadde jeg ikke hatt en pumpe for å hjelpe til å få opp produksjonen/lette på trykket. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...