Gå til innhold

Samleie før eller under EL...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mange tips og råd for å påvirke kjønn. Jeg har 2 gutter og hadde tenkt ved tredje forsøk å lese litt ang råd for å påvirke hvilket kjønn før vi satt i gang å forsøke. Noe skjedde litt raskt her og vips var jeg gravid, uten å "planlegge" i forhold til EL osv. Har regnet meg tilbake og finner ut at vi har laget spiren ca på dagen EL.. Har jo hørt at dette øker sjansen for gutt da de kommer raskest frem, leser om mange som sier de har prøvd å lage jente ved å ha samleie 3-5 dager før EL, men ble likevel gutt. Har ikke lest det motsatte, at noen som prøver gutt på EL dagen ble gravid med jente.. Betyr dette at det er nokså "bankers" med gutt på meg...?? Håper på mange innlegg ang andres erfaringer :-)

Fortsetter under...

hei...jeg har en gutt fra før og ville satse på jente denne gangen...om det går :) først sjekket jeg den kinesike kalenderen..fant ut hvilken mnd jeg får jente...så hadde jeg samleie 2 ganger 3 4 dager før EL og hadde ikke mer samleie til etter par dager etter EL...14 dager senere slo det ut at jeg var gravid på test...og nå venter jeg ei jente :) fungerte på meg...hehe

tror d er stor sannsynlighet med gutt når man har samleie på EL dagen.

lykke til!

Hei! :-)

Venter mest sannsynlig jente, ikke helt sikkert bekreftet men vi så ingen tut på UL....;-)

Vi hadde sex 5 - 4 - 3 og 2 døgn før EL denne gangen, brukte Clearblue fertilitetsmonitor og hadde siste samleie på kvelden/natten en tirsdag og EL var torsdagkveld/natt.

Med guttene hadde vi sex etter at EL testen var positiv, men ingen fasit uten unntak så det meste er nok kanskje bare tilfeldigheter men morro å prøve! :-)

• 2 uker senere...

det er ikke bevist, men teoretisk er det noe i det. for guttecellene svømmer raskere men lever kortere, og jentecellene svømmer saktere men lever lengre. Så da vil sex på eggløsningsdagen skulle gi størst sjanse for gutt, og sex2-3 dager før eggløsning og så avstå fra sex gi størst sjanse for jente.

Vi har blitt gravide på første forsøk etter p-pille slutt og har ikke anelse om når eggløsning var, og denne gangen gravide med prevensjon og heller ikke peiling på eggløsning. Fikk gutt første, så nå hadde det vært moro med jenta da.

Annonse

Hei,jeg tror at det hele er tilfeldigheter.Jeg har tre gutter.Ene gutten ble laget på el dagen,ble gutt,neste ble laget noen dager etter el,ble gutt,tredje ble laget 5 dager før el ble gutt.Tror ikke det er noe fasit på dette her.Prøvde på jente og hadde sex 5 dager før el,men ble gutt.Jeg tror jeg bare klarer å lage gutter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...