Lille persille* Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Skal begynne med grøt! Sikkert skikkelig dumt spørsmål, men sånn er det når man er helt grønn førstegangs, hehe... Har ikke noe termometer. Og en fråga til, kan man bare gi kaldt vann rett fra springen til babyen? Tenker da når jeg begynner med grøt og skal gi vann ved siden av.
Kathrine. Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Eg koker opp vatn i vannkoker, og blander i grøtpulver med det kokte vatnet. Tar ikkje lang tid før grøten er lunken, når en bruker så lite vatn, og blander i kaldt pulver. Visst du skal lage sukkervatn f.eks. og treng lunken vatn fort, så har eg brukt det kalde vatnet som er igjen i vannkokeren fra forrige gang, pluss kokt opp nytt vatn. Når du blander det blir det lunkent.
Kathrine. Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 spm. 2 Vannkvaliteten er jo forskjellig fra sted til sted. Trur eg i begynnelsen iallefall ville brukt kokt vatn som var blitt kaldt. Greit å alltid koke opp for mykje, slik at du har litt kaldt "restvatn" igjen i vannkokaren.
2010 Mammaen Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Når du begynner med fast føde er det ikke nødvendig å koke vannet lengre, så du kan bare varme opp det kalde fra springen (ikke bruke fra varmtvannskranen). Ellers er det veldig vanskelig å få klumpefri grøt (er min erfaring med Nestle grøt i alle fall) hvis vannet er for varmt så anbefaler å koke noe av vannet og ha oppi kaldt til det blir passe varmt. Men det aller enkleste er å kjøpe en vannkoker med innstilling til 40 grader. Da får du vann til både grøt (og eventuelt mme) helt perfekt! Anbefales :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå