Anonym bruker Skrevet 14. januar 2011 #1 Del Skrevet 14. januar 2011 Fortalte om alt jeg gruer meg til og har på hjertet og avsluttet med at jeg håper jeg ikke dør. Da sa hun at det var lov til og ha sånne tanker, da fødsel er en nærdøden opplevlse?! kan da ikke svare sånn til en som har angst for å føde!!! MAKAN. Blir litt oppgitt av meg selv, for er så redd for døden og fostervannsemboli i fødsel, noe som lite sannsynlig vil skje. Men hun sa at om man får fostervannsemboli er det ikke noe man kan gjøre fra heller til. Og merker at det skremmer meg. Vet det er 1 av 80.000 fødsler i norge det skjer med, men man tenker ikke fornuftlig når man har en frykt/angst. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142787647-er-s%C3%A5-redd-for-%C3%A5-f%C3%B8de/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkesåallerværst Skrevet 17. januar 2011 #2 Del Skrevet 17. januar 2011 Det var kanskje litt dumt si henne å si det sånn, til deg. Samtidig så er jo fødsel livets begynnelse og døden livets slutt, ikke rart man kan begynne å tenke på døden i en fødsel egentlig! Hvis man ser livet som en sirkel, så er jo ytterpunktene veldig nær hverandre. Det er nok også mange som opplever så sterke smerter og utmattelse at de tror de skal dø, men de fleste ser på det som en pussig greie i etterkant. Hvis du har dødsangst nå, så må du snakke med jm om dette, evnt noen andre dersom du ikke har kjemi med jm din. Denne angsten kan bli vanskelig for deg under fødsel. Du må forsøke snakke fornuftig til følelsene dine, ja, et ytterst fåtall dør under fødsel i Norge, men det er mikroskopiske sjanser for at dette skal skje deg. Det er ikke lett når man har angst, men da trenger du hjelp til det. Er det noen spesiell grunn for at du er redd for nettopp å dø? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142787647-er-s%C3%A5-redd-for-%C3%A5-f%C3%B8de/#findComment-142796073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå