Gå til innhold

Eir og ? Venter ei jente til og liker spesielle, korte navn

Anbefalte innlegg

Liker selv;

Inez

Iben

Fia

Fie

Mia

Mie

Edle

Lykke

Sol

Vår

Lotte

Tuva

Hild

Lerke

Tale

Terle

Jette

Idun

Grete

Greta

Hva syns dere er fint og hva passer?

Liker godt Inez men kanskje det er litt stilkrasj m norrøne Eir?

Typen vil ha Erika, men han heter Erik selv, så syns Erik, Eir og Erika blir litt kjedelig.... :)

Fortsetter under...

Annonse

Takk for mange gode forslag! Og ikke minst meninger om norrøn kræsj og e e e alternativet ;) har lurt en del på om Eir er så spesielt at det legger føringer for resten, så kjekt å høre hva dere syns! Takknemlig for tilbakemeldinger også argumenter mot han som mener det er hans tur til å velge ;)

Synes ikke det passer inn med Erika.

Liker Lotte best av forslagene dine, Sol er også fint, men jeg vet ikke om jeg hadde likt å hete det selv. Greta og Vår liker jeg også men ikke SÅ godt, liker Vårin mye bedre enn Vår. Mie og Tuva er greie, liker ikke resten.

Av dine liker jeg Tale best og synes det står supert til Eir.

Iben, Tuva, Lykke og Idun er også fine og passer.

Inez blir stilkræsj for meg, og jeg er enig med deg i at Erik, Eir og Erika blir litt "too much".

Ellers er Ane, Liv, Live, Liva og Siv fine.

Annonse

Ville ikke gått for hverken Erika eller Inez nei, av samme grunner som andre har nevnt.

Tuva stemmer jeg på! Sol kan også funke. Ellers synes jeg Vårin er vakkert - ville kanskje valgt det selv om ikke frøet har en tante med samme navn:)

Inez - er veldig spansk og kræsjer veeeldig med Eir.

Iben - helt ok, men litt pop om dagen.

Fia - ja, hvorfor ikke

Fie - ja...

Mia - litt oppbrukt

Mie - pent, men også litt oppbrukt

Edle - helt ok

Lykke - nei

Sol - nei, men Solveig er fint.

Vår - nei

Lotte - nja...

Tuva - ja

Hild - litt ufullstendig syns jeg

Lerke - nei, det er en fugl. :P

Tale - helt ok

Terle - aldri hørt, må smake litt.

Jette - nei

Idun - for alltid ødelagt av ketchup for min del, ellers nydelig!

Grete - ja, søtt navn!

Greta - nja... foretrekker Grete.

Eir og Idun er kjempeflott sammen!

Andre forslag:

Eir og Gyda

Eir og Tyra

Eir og Tyri

Eir og Åste

Eir og Ragni

Eir og Ulla

Eir og Runa

Eir og Symra

Eir og Una/Une

Eir og Ylva

Eir og Hilda

Eir og Gyri

Jeg synes at

Eir og Tale

Eir og Idun

Eir og Tuva

er både fine navn, og i samme stil (norrøne). Er også av de som mener at Eir er såpass sterkt og spesielt at det blir rart å gå for en helt annen retning (type Inez eller Mie). Synes ellers du har fått gode forslag med Ylva, Liv/Live og Fride. Jeg synes samboeren din skal være fornøyd med å ha fått Eir - det er jo ganske likt Erik! Erika i tillegg synes jeg er litt komisk, sånn totalt sett. I tillegg til at det ikke passer så godt med Eir. Lykke til : )

Må berre kommentera! Eir er eit hærleg namn!! Nydelig, Nydelig!

Samtidig ser eg problemet med å følga opp med noko som passar. Er enig i at Erika blir litt på trynet, ellers er favorittane mine av dei på lista desse:

Inez

Fie/Fia

Edle

Lykke

Sol

Vår

Lerke

Tale

Idun

Greta

Alle desse har sine problem likevel. Fie/Fia og Tale kjem av andre namn og blir difor litt feil, Sol, Vår og Idun er veldig forutsigbare, Lykke og Lerke er for tydelig ord og Edle og Greta blir veldig gammal dame namn ved sida av Eir.

Eg er nok ein av svært få som synes Inez sitt stilkræsj er ein ting som går an å spela på når ein får fleire barn og derfor ingen dum ting. Både Eir og Inez har same grad av 'etniskhet', stilkræsjet ligg i kor dei kjem frå. Det går an å spela på i framtida med å velga namn med same etniskhet frå heilt andre plassar i verda. János og Iero er t.d. kule gutenamn frå Aust-Europa og Finland medan Sini og Nona er kule finske og romerske jentenamn som alle passar godt saman med Eir og Inez synes eg. :) Internasjonale namn er fantastiske!!

Kan og vera ein idé å frigjera seg frå einstavingsnamn så ein slepp å leita opp nye dersom det er tankar om fleire smårolingar :)

Ellers kan eg foreslå desse frå mi eiga liste (korte namn så ikkje Eir føler seg snytt):

Aid

Amba

Asta

Aud

Bera

Bina

Cora

Disa

Duva

Edda

Einy

Elsa

Emthe

Ena

Erla

Fryd

Iris

Irma

Lind

Lita

Liva

Lova

Mara

Maud

Minna

Mist

Mynte

Nanna

Noor

Odny

Oliv/Oliva

Ravna

Reidi

Rosa/Rose

Sanna

Sunna

Tess

Tida

Tora

Vera

Viel

Vier

Yma

Yrsa

Yrja/Irja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...