Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en liten gutt på snart 4 uker som får morsmelkerstatning (Collet).

Har bittelitt Malt i hver flaske slik at han ikke skal bli så hard i magen.

Han sliter mye med luftsmerter, og i dag fikk jeg høre at Malt kan gi barna mere luft i magen...

Hva gjør dere andre som gir erstatning? gir dere malt?

Finnes det eventuelt noen andre alternativer til malt?

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Jeg ga malt og min reagerte på samme måte som din, jeg trodde at han var hard i magen-ga mer malt- han fikk vondere! Hehe.. Nå er det jo ikke sikkert det er malt som er problemet for din, men her ble ting myyyee bedre da vi byttet ut malt med sviskesaft! Kokte opp selv, men tror du like greit kan bruke den på butikken som står til 4 mnd.. tørr du ikke det, så kjøpte jeg steinfrie svisker i pose, kokte opp hele sulamitten med 3-4 dl vann, helte av i en sil med tørkerullpapir i, og hadde på en flaske i kjøleskapet! I begynnelsen ga jeg både 3 ts i flaska + at han fikk smake litt utenom, her tror jeg bare man må prøve seg frem!

Skrevet

Jeg hadde samme problemet med jenta mi.. Malt fikk hun vondt i magen av. Begynte å gi sviskersaft, og det fungerte mye bedre..

Malt inneholder sukker og gluten, mens sviskersaft er bare svisker og vann, også de fra nestle..

Om du lager selv eller gir fra glass kan du selv velge, men et tips er å fryse ned i isbitposer, så kan du ta opp kun det du trenger..

Skrevet

Vi har bittelitt malt i flaska, men syns ikke det hjelper noe særlig.

Men det som har hjulpet veldig er å stikke febertermometeret i rompa, det setter fart på systemet. I starten bæsjet han flere gang for dagen, før han plutselig ikke bæsjet på en hel dag, men var steinhard i magen og veldig urolig. Så da jeg prøvde febertermometeret kom det uendelig med avføring og han sov som en stein etterpå :)

Husker bare at jeg skulle måle tempen på jenta vår da hun var baby, og vups så kom det masse avføring, så det er et triks hvis det virker som babyen sliter med "hard" mage ;)

Skrevet

Vi begynte denne uka med malt, da HS mente kanskje det var derfor tuppa ikke sov. begynte med 1 ts pr flaske, men da ble avføringen flytende etter en dag eller to. Nå gir vi en flaske eller to på formiddagen med malt, så hun ikke skal bæsje eller plages med luft på natta.

Fikk gode tips om hvordan hjelpe babyen til å få ut lufta fra man.terapeut, dèt i kombinasjon med malt har hjulpet veldig. Vi gymmer og tøyer og bøyer når hun er våken på formiddagen, da kommer det stort sett både luft og avføring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...