Gå til innhold

Har ikke hatt mensen siden Oktober, men negativ graviditetstest!! What to do?

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 2,5 år.. Jeg har ikke brukt prevensjon etter at jeg fikk han, men jeg har alltid fått mensen til så og si samme tid hver mnd..

Nå har jeg ikke hatt mensen siden 30.10.10..

Jeg har tatt 1 graviditetstest, men den viste negativ.. Da regna jeg med at jeg kom til å få mensen snart, men den har fortsatt ikke kommet. Jeg har sjekket at jeg skal ha termin ca 8 august hvis jeg er gravid.. Det vil da si at jeg er over 10 uker på vei..

Når jeg venta førstemann så testa jeg meg 3 dager etter at jeg skulle hatt mensen, det lyste gravid mot meg.. Men nå, ingenting.. :/

Jeg trudde jeg kom til å få mensen i slutten av desember, men da kom det heller ikke noe..

Det kjennes ikke ut som det skal komme noe mensen i nærmeste fremtid heller..

Jeg tenkte at hvis jeg ikke får mensen i begynnelsen av februar at jeg burde bestille en time og kanskje be om en blodprøve for å sjekke om det slår ut noe på den! Eller burde jeg ta en gynekologisk test?

Noen som har vært borti det samme og som kan hjelpe meg?

Fortsetter under...

Du kan gå til legen å ta en test der.

Viser også den negativ sier du at du gjerne vil testes for hcg via blodprøve for å konstantere om du er gravid.

Er du gravid vises det uansett i blodet :)

Så det er den letteste måten å finne ut av det på =)

Nå kan også mensen bli borte grunnet stress og flere andre faktorer.

Men du skal heller ikke utelukke graviditet.

Enkelte bruker lang tid på å øke hcg nivået, og derfor slår gjerne tester negativt ut..

Så gå til legen du ;)

Så får du et endelig svar! =)

Ja, jeg har tenkt at det kan være utsatt pga stress, men jeg er arbeidsledig og det har ikke vært noen forandringer i stress eller noe.. Selvom det har vært jul osv osv...

Før når jeg ikke har fått mensen akkurat på dagen, så har vi bare hatt sex og så kommer mensen.. Men nå har vi hatt ofte sex, men ingen mens har kommet... :/

Jeg har fått gubben til å kjøpe med seg en test i dag når han kommer hjem fra jobb så da får vi se hva den viser...

Jeg regner med at den viser negativ, men gjør den det så bestiller jeg time hos legen i begynnelsen av februar..

Jeg har ei bekjent som var gravid.. Hu tok CB tester og alle viste negativ.. På begge ungene.. Men så tok henne en blodprøve hos legen og der ble det positiv.. Så jeg stoler ikke 100% på de testene der...

Hei.

Vist du bare har tatt en test og testet rett etter ventet mens så kan det jo være at hcg nivået var så lavt at det ikke viste på testen, så jeg vil anbefalle og ta en ny test hjemme først for så å se hva den viser. Lykke til=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...