lotte-liseliten Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Var inne til ultralyd på tirsdag for å sjekke høyt symfysemål, og da utbrøt gynekologene at han ligger i sete! Lege og jordmor hadde de siste ukene kjent på magen og skrevet at han lå med hodet ned, så vi ble litt sjokkert.. Fordi jeg var uke 39 og lillemann var estimert 4 kg tok de ikke sjansen på vaginal fødsel, og brydde seg heller ikke med å prøve ytre vending. Så fredag klokka sju skulle de ta han ut med keisersnitt. Litt skummelt og rart men helt greit, møter opp nydusjet uten sminke og smykker, med bag for å være der i opptil ti dager... Før de setter veneflon og kateter tar de ultralyd for å dobbelsjekke leiet. Og jammen.... Han har snudd seg! Iallefall halvveis, med hodet skrått ned mot bekkenet! Den ene og den andre og den tredje blir kontaktet, og de kommenterer sjokkert at dette skal jo ikke gå an! Men det gjorde det jo tydeligvis, og derfor sitter jeg her, hoven og med halsbrann uten baby! Fikk litt akupunktur da, så håper noe kan skje snart, nå som han ligger riktig vei! Merker jeg er en smule forvirret, og veldig nervøs for at han skal snu seg igjen, men nå er iallefall alt klart!
Mamsi_79 Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Å hjelpe meg for en overaskelse... Jeg skal på UL neste uke for å sjekke pga.høyt symfysemål.. og håper jeg ikke får beskjed om at dette skyldes seteleie.. Krysser fingrene for at du kommer i gang snart da, slik at du slipper å vente så lenge nå som du var så instilt på å få babyen ut, keisersnitt eller ikke
lotte-liseliten Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2011 Tusen takk har hørt at mye fostervann kan være en annen grunn til høyt mål, men aner ikke hva det innebærer ! Lykke til
Gjest Skrevet 15. januar 2011 #4 Skrevet 15. januar 2011 Hvor høyt var symfysemålet deres i forhild til uke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå