Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sykemeldt litt i dag: hadde BT på 130/80 forrige uke, og måtte til kontroll i dag igjen.. Nå hadde jeg 140/90...

JM var ikke glad for det og ringte fastlege for sykemelding - som hun måtte krangle med ham for å få!!! :-O

Blir litt overrasket når en lege ikke tar en JM på ordet...hun vier tross alt hele arbeidslivet sitt til dette...!

Så må på ny kontroll hos legen på mandag for å få ny sjekk og evt. lenger sykemelding!

Synes det er merkelig, og litt provoserende, når en allmennpraktiserende lege som kan "litt/mye om alt" skal fortelle en JM hva som er bra/dårlig i svangerskap...dette er jo tross alt hennes spesialfelt..

Flere enn meg som har vært borti dette...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er merkelig i det hele tatt,jeg. JM har kjempegod peiling på normale svangerskap, og vet hva som er normalt og unormalt. Hvis noe er unormalt, derimot, er det en leges jobb å følge det opp, nettopp fordi de kan "litt/mye om alt", og mye om hvordan den éne svangerskapskomplikasjonen spiller rolle for resten av kroppen.

Håper det går fint med deg! God bedring :-)

Skrevet

Vel, jeg syns faktisk det er litt rart.

Jm har vel ikke til hensikt å bekymre seg om hun ikke føler at hun må!

Fastlegens "kunne litt om alt" har gang på gang feilet for mitt vedkommende

feks: jeg er ikke gravid går på medisiner som krever blodprøve 1 g pr uke, (skrevet ut av spes. oppfølging av fastlege). Blodprøveresultatet er ikke tilfredstillende og brevet fra fastlegen vedrørende prøven sier: verdiene på xx er lave, dette kan være tilfeldig kom til bl. prøve igjen om 8 uker.

Fastlegen , men påsto også at spontanfødsel var det samme som styrtfødsel.

Jeg kan ikke nok om bt og svangerskap til å uttale meg, men jeg skjønner godt at det er ubehagelig for en gravid å få denne usikkerheten som det medfører at helsepersonel strides om alvorligheten av prøvene dine

Lykke til :)

Da jeg var gravid med nr 1 var det ekstremsituasjon på jobb (leder stilling med konflikter mm) Jm var bekymret mtp min helse og krevde endringer, men hun ønsket ikke sm. Jeg følte at hun var løsningsorientert, men med fokus på baby og mors helse.

Skrevet

Skal legges til at fasrlegen til tider er noe alternativ, og begynte straks å snakke om kosthold...som JM mener er tull side evt. preeklampsi er en morkakesykdom..

Uff..merker jeg er nervøs for dette jeg...liker ikke uenigheten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...