Ettervinterkommervår Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Vet ikke hva det er. Det begynte for 14 dager siden ca, med ømhet på venstre side, nesten bak på ryggen litt under brystet. Det har gjort skikkelig vondt når jeg har ligget på siden (som man jo må gjøre på dette stadiet av graviditeten), men har ikke merket så mye til det på dagtid. Har vært vanskelig å lokalisere smertene ordentlig, kan liksom ikke helt kjene om det er på ribbeinet eller bak det. De siste dagene har det blitt veldig mye verre, og spesielt i dag. Nå har jeg vansker med å bevege meg, og det gjør skikkelig vondt når jeg hoster feks. Det kommer kraftige ilende smerter innimellom, tenker at det kanskje kan være når hun beveger seg inni der - men det er vanskelig å si... Nå gjør det i hvert fall så vondt at det virkelig kjennes "unormalt". Noen med tanker om hva dette kan være? Det er aller verst når jeg beveger meg, når jeg hoster eller puster godt inn. 15 dager til termin...
Maitrollet Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Jeg syns det høres ut som bronkitt, ville uansett tatt en tut til legen/legevakta for å sjekke.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Jeg hadde skikkelig vondt i ribbena på høyre side da jeg var høygravid med forrigemann, kjentes ut som han drev og sparket inn i ribbeina. Men det gikk over med det samme han ble født. I ettertid har jeg bristet ribbein og kjent hvordan det er, og det er akkurat samme smerten, men det tok nesten en mnd før det var bra igjen. Derfor tror jeg ikke det var brist i ribba da jeg var gravid, bare et veldig press mot den. Men det hadde ikke undret meg om en graviditet kan føre til brist i ribbeina, for jeg hostet på meg det jeg hadde. Og de småttisene tar jo stor plass på slutten, og presser godt på i alle retninger.
Ettervinterkommervår Skrevet 15. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2011 Jeg er ganske sikker på at det er brist i ribbeinet, symptomene synes å være helt karakteristiske for ribbeinsbrist. Har kjent enormt press mot ribbein i tidligere svangerskap, men smertene jeg har nå er MYE sterkere og helt annerledes. Det gjør skikkelig vondt når jeg hoster, ler og beveger meg, og smertene er lokalisert ved/på ribbeinet. Tar en tur til legen mandag for å utelukke andre ting, men er rimelig sikker i min sak. Lurer veldig på hvordan det skal bli å føde med brist i ribbeient og navlebrokk, da begge "tilstandene" blir veldig mye mer smertefulle ved trykk/press -- og jeg lurer på om jeg virkelig kommer til å klare å presse henne ut siden smertene holder meg litt tilbake. Har allerede hatt vondt i en til to uker (husker ikke eksakt når det begynte), og nå har det akkurat nådd det verste (håper jeg), hvor lenge kan jeg forvente at det blir på det verste? Skjønner ikke helt hva som minner om bronkitt heller?
Maitrollet Skrevet 16. januar 2011 #5 Skrevet 16. januar 2011 Jeg pleier i alle fall å få veldig vondt i nærheten av ribbeina når jeg har bronkitt, og akkurat samme følelsen som du beskriver over med vondt når man hoster og ler osv. Men antakelig er jeg en raring... Har også hørt at det er mulig at babyen sparker så ribbeina brister, så det kan fullt mulig være det også . Uansett er det sikkert ikke behagelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå