Gå til innhold

Kald-varm-tynn?

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg har en revolusjonerende teori: siden det er så sykt kaldt her blir jeg sikkert tynnere, tror dere ikke? Må jo koste enormt å opprettholde funksjoner når det er så kaldt at jeg nesten ikke kan skrive.

(Eller "se lyst på livet"-forsøk nr 1: jeg glemte nemlig å lukke vinduet da jeg lufta - og gikk en tur... så mens jeg fryser i hjæl krever jeg å bli tynn, i det minste.)

Forsøk 2 har jeg tenkt på en stund: hvis alt jeg spiser har chili i seg, og jeg brenner halvt opp, vil ikke det i seg sjøl være slankende, i tillegg til at ingenting slår en god vindaloo når det gjelder tarmskylling?

Jeg har ikke tenkt å spise chili mens jeg er kald,selvsagt, bare når huset holder normaltemperatur, ellers blir jo virkninga null.

Bør jeg skrive bok? "Spar strøm og bli tynn"? For strengt tatt kan man oppnå samme resultater også UTEN å la termostaten jobbe ræva av seg for kråka mens det er -12 ute... Hvis man sparer på strømmen, olja, veden og alt annet, og i tillegg ikke kler på seg ekstra, kan man innen sommeren være slank OG rik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe... kanskje du får pels?

Skrevet

Beklager å måtte så tvil om din teori, men for meg fungerer det ikke. Her har jeg frøset sammenhengende siden vinteren kom og hatt temperaturer ned mot 25 minus.

Uten varmenpumpe eller vedfyring som funker blir det naturlig nok litt kjølig inne også innimellom. Badet er så kaldt at jeg står over ringen om den nylig er vasket, i frykt for å fryse fast.

Jeg er fortsatt chubby. Iallefall rundt vomma. Kan komme av at jeg ikke tør og spise chili (se punkt over om doringen), evt at jeg bor lenger nord enn deg. Breddegradene påvirker jo sånne ting regner jeg med.

Skrevet

Tror ikke eskimoerne er enige i teorien din. Men du sparer penger da!

Forslag: lag din egen strøm med en spinningsykkel! Da blir man nok tynn og varm. Får kanskje ikke gjort så mye annet, men men....

Gjest sug lut
Skrevet

Hm, du har ikke juksa og kledt på deg, da? Jeg synes nemlig teorien er så trøstegod her jeg sitter og hutrer...

Skrevet

Jeg har litt klær på ja, så det kan hende det er årsaken til at ikke kiloene renner av. :-)

Fyr opp alt av stearinlys du har, pakk deg inn i pleddet og spis sjok.. ehh.. gulrot. Vi har goood tid til å bli tynne rundt påsketider. Tror jeg.

Gjest sug lut
Skrevet

Du veit at påsken er så sein i år at vi antakelig må ta på bikinien før duden har stått opp fra de døde? Tviler på at jeg rekker å bli lekker på den tiden...

Ja, har stearinlys overalt og to ullgensere og doble sokker og pulsvanter... Helt sykt hvordan kulda setter seg i veggene i et i utgangspunktet varmt hus bare fordi jeg lufta litt heftig...

Skrevet

Du veit at påsken er så sein i år at vi antakelig må ta på bikinien før duden har stått opp fra de døde?

haha... det er den beste settningen jeg har sett på lenge!

om 3 uker skal jeg til egypt og det er bare å innse, jeg blir ikke tynn innen den tid, heller ikke brun. og mens jeg er der blir jeg nok feitere siden maten der er gratis/allerede betalt for.

men det er en trøst at om jeg dør så får jeg en veldig stor kiste :D

Gjest sug lut
Skrevet

Sykkelvarme kan jeg i alle fall oppnå - bare litt vanskelig å montere arbeidsbord på sykkelen. Her er et marked som ingen har funnet på å utnytte.!

Gjest amandine
Skrevet

Evt kan du komme hit, her plasker det i skrivende stund ned. Skal bli et sant h og ferdes ute i morgen, tenker jeg.. Gubben er ute med broder'n sin og jeg har pinadø hentet meg en øl. Skal sortere gjennom en stor kasse med pyntedill fra gamle dager (fra samme hus som flamingoene) Tro det er typ lysestaker i porselen med roser og sånt. En liten dings med bilde av Märtha og Laffen på og noe i den stilen. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Vet ikke om så mange som liker denslags.Hmm har heller ikke hjerte til å kaste. Hmm mitt evige dilemma

Gjest amandine
Skrevet

Pelletsovn er forøvrig å anbefale, da får du varmen fort! Selv i kaldt hus.

Gjest sug lut
Skrevet

Du må IKKE kaste, vet du! Da kommer jeg og tar deg! Flamingoene er en fryd - la noen frydes over Laffen også! Spar på alt, kvinne!

Gjest sug lut
Skrevet

Vi er flere genier! Men han fikk visst litt motbør...

Nå hjelper det på tempen her, så nå går jeg over på chili.

Gjest amandine
Skrevet

Jammen jeg kan virkelig ikke spare på alt, luten! Jeg har så vannvittig mye! Eksempelvis har jeg pakket ned fire sausenebb fordi de hører til servise som er på loftet siden vi skal pusse opp. Hvor mange sausenebb tror du jeg har i kjøkkenskapet? Svaret er 5. Da er det i tillegg flere som er pakket ned og skal til sommerhus. Herregud ikke rart gubben blir sprø.

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe nabohusene på to sider bare for å ha ting i. Da kan jeg få rom som ellers utelukker hverandre- kan lage skikkelig budoar ett sted, svensk landsbygd et annet, syttitall et tredje... og de husene skal være mann- og barnfrie, så alle rommene blir mine, bare mine, så jeg ikke trenger ta noen hensyn.

Gjest amandine
Skrevet

OOOh my prrecious! Derfor jeg har fått meg sommerhus... Hvis ikke det var for at gubben har så inni svarteste lyst til at det skal bli permanent.. Han drømmer om å oppføre det mest sinnsyke miljøvennlige fantastiske huset der oppe, med vannvittig utsikt og null gjeld... Jeg argumenterer for byliv og sier vi kan dra senere(les pensjonist).

Jeg har uansett en kasse med mer eller mindre smakløst dill jeg må finne nytt hjem til, for her er det fullt... Og jeg må visst gjøre det før jeg blir full selv. Var svinaktig godt med KP(kald pils)

Skrevet

Sug lut, du er logisk råsmart!

Både chili og kulde hjelper på forbrenning!

Bare tenk på all huden som trekker seg sammen når man blir kald (nupper), denne prosessen krever mye energi, dessuten er det slik at mye av energien brukes til å holde kroppsvarmen oppe.

Til dere som skal ha med mann hjem første date; Si du skal stelle deg litt, snik deg inn på badet; dusj en iskald! dusj, tørk deg FORT og gå ut til din kavaler før du har fått varmen ordentlig i deg, om du har kjørt over med hampvott før dusjen, har du store muligheter for å se stram og fin ut en kort stund.

Jeg tror også du er inne på noe når det gjelder veksling mellom kaldt, også chili, her lukter det bikini suksess lang vei!

Skrevet

Sorry to shit on your parade, men kalde omgivelser fører til ytterligere lagring av spekk. En av 90-tallets store hits, magegenseren, førte visstnok til at mange jenter fikk et ekstra lag med fett i området rundt nyrene, rett og slett fordi isolasjonen manglet.

Men, om du slår floke for å holde varmen, da kan det hende vi snakker bestselger her.

Gjest sug lut
Skrevet

Hei, lenge siden sist, Mette Elisabeth! Ja, jeg synes i rettferdighetens navn at det BØR hjelpe i hvert fall...

Hm, første date - hva var nå det...

Gjest sug lut
Skrevet

Don't wanna shit on your parade, just wanna make money and get laid...

Ok, magegensere blir det aldri, så jeg kommer bare til å få et (nok et) jevnt lag spekk...

Skrevet

Jeg vet, første date....det var bare jeg som drømte meg bort. Forresten, neste gang jeg og karen i huset gjør noe alene, det vil faktisk bli som første date siden det har vært barn barn barn alle disse år. Når jeg tenker på meg og han alene på middag ute etterfulgt av å komme hjem til "tomt" hus blir jeg flau, og det indikerer at det går for første date. Noen "få fast hud dusj" tror jeg neppe det blir, illusjonens tid er over for oss. Men det kan være noen som har kranglet seg til en skilsmisse her inne.

Jeg kommer aldri til å klare det, jeg har endelig tapt den kampen, phu

Dette er forresten en innertier vedr å stramme inn; hampvott hver morgen, gjør det en mnd lut så lover jeg resultater, skal begynne å havre over legemet snart selv. Hey... glemte; kjøp mandelolje og ha i eteriske oljer som appelsin og sitron... og rens lever med mariatistel, helsekost, samt alt det sedvanlige, trim grønnsaker... Se der ja, er det noen som har bruk for en klara klok på denne debatten? bobler over av tips for det meste;

Vær så snill; bruk meg! Holder på å ta livet av familien med mine råd

Tror jeg må tilbake til læreryrket

Skrevet

Altså. Er ikke kroppene til oss pattedyr laget slik at vi legger på oss når det går mot vinter? Mao. Vi produserer ett ekstra fettlag som gjør at vi skal overleve? Mener bestemt at jeg så en artikkel en gang om hvorfor man fikk "håndtak". Det var forklart med for korte gensere og hoftebukser. Man fikk en kald sprekke rundt magen som produserte fett for å beskytte kroppen.

Samme med cellulitter på lår og rumpe. Ta på stillongs og hold deg varm, spis gjerne chili, men ha huset såpass varmt at kroppen ikke produserer fett for å forberede seg på vinteren. Følelsen av sommer hele året setter ikke kroppen i fettproduserende modus. Ingen linker på min teori, men det høres fornuftig ut....tror jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...