Gå til innhold

Noen som har hatt lungebetennelse her????

Anbefalte innlegg

Uff er så bekymret for den lille i magen. Hadde vist noe de kaldte den stille lungebetennelsen. Er 16 uker på vei, feberen forsvinner ikke lenge av paracet, nesa er potte tett, hodet sprenger snart og det er vondt og puste. Det værst er den grusomme hosten. Føles som om magen spjærer og den lille blir klemt i stykker hvergang hosten setter inn. Lurer bare på om noen flere har hatt dette i graviditeten? Hvor lenge varte det? Har fått antibiotika men er jo ikke n morro og proppe den lille full av det heller!

Fortsetter under...

Uff, stakkars deg. Det er sikkert grusomt.

Men du må jo bare ta medisinen. Regner med det er penicillin? Kjenner mange som ahr måttet ta det tom flere ganger i øpet av svangerskapet pga uvi etc. Jeg hadde ørebetennels i beg. denne gangen, og måtte ta penicillin da..

Nå er jeg veldig forkjølet, og det er slitsomt for tør ikke ta nesespary el. paracet. Men blir det altfor ille gjør jeg nok det også. Det viktigste for babyene våre også er jo at vi "overlever"

God bedring!

Jeg har hatt influensa i 5 dager nå, og har nå gått over til skikkelig hoste. Hadde et par dager med smerter i livmora p.g.a hosten, men det gikk over. Vært hos lege og hun mente at jeg kunne få Cosylan hostesaft hvis det ble for ille. Jeg er skeptisk selv, har brukt Cosylan en gang før, og den synes jeg var vel vanedannende...:-/ Men, den er effektiv da.... Snakket også med jordmor, var bekymret for babyen siden jeg hostet så mye, men hun mente det ikke var noe fare.... God bedring, det er helt grusomt å være syk når man er gravid!

Ja uff det er værre en når man ikke er gravid. Har hosta så jævlig at jeg har fått lyskebrokk i tilegg. Mmmmm kan snart ikke bli bedre. Men nå håper jeg snart denne antibiotikaen begynner og virke orntlig. God bedring til d og......

Ja, det er ikke gøy! Men tenk mest på deg selv og bli frisk. Ta antibiotika og paracet hvis feberen er høy. Legen min sa også at det var greit å ta 7,5 ml cosylan om kvelden hvis jeg hostet mye om natten. Dette er en brøkdel av "vanlig" dose, så det mente han måtte være greit.

God bedring!

Annonse

har hatt stille lungebetennelse men ikke i graviditeten.men hadde bronkitt 3 ganger da jeg gikk gravid med 1.mann.tok ikke pencelin siden det var virus.men da jeg fikk det for gang nr 3 tok jeg noe som heter urte pencil.helsekost produkt.og da forsvant det etter 5 dager!!! de sier jo at man ikke skal ta urte produkter under graviditeten men jeg tror ikke det er lurt å proppe seg full av pencelin heller....og det var iallefall effektivt!

en ting du kan gjøre er å ta probiotika(gode tarmbakterier) når du tar pencelin så du får bygget opp imunforsvaret igjen.-siden pencelin dreper alle bakterier i tarmen er man jo veldig utsatt for nye sykdommer rett etter pencelin kur.fås på helsekost.bare et lite tips ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...