Gå til innhold

Hjelp til stripe håret med hette!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid gjort det selv og det har gått bra, men de siste gangene ble det flekkete- hva har jeg gjort feil da?

Har nå kort hår og bare hatt det mørkt, men pga grå hår og kjip sveis (skal la det vokse igjen) så vil jeg ha striper igjen, men kjenner at jeg blir nervøs for at det skal bli stygt igjen:(

Når jeg hadde langt hår kunne jeg jo bare endre skillen osv, men nå med kort hår så kan jeg jo ikke gjemme det så lett om det blir flekkete...

Og nei- jeg gidder ikke å bruke penger på frisør så jeg vil gjøre det selv:)

Skrevet

Hvis du ikke gidder å bruke penger hos frisøren, kan du bare se fæl ut videre synes jeg. Hvorfor spør du her inne forresten? Tror du at noen frisører gidder å gi deg tips?

Skrevet

Jøss- så hyggelig svar da?!

Forventet ikke nødvendigvis at det skulle sitte en gjeng frisører her med proffe tips til meg, men tenkte kanskje noen hadde noe erfaring og tips da vet du;;)

Ha en god dag!

Hi

Skrevet

For en surpromp 14.29 var da..

Vet ikke helt hvordan det fungerer med sånn hettestriping som man gjør hjemme, er ikke borti sånn til vanlig. Men er alltid viktig at hetta sitter godt på hodet og ikke har mulighet til å skli. Samtidig må du passe på at hullene du lager ikke blir for store. Hvis hetta sklir og du får en del store hull så sklir blekingen veldig fort innenfor hetta og da blir det flekkete.

Nå vet jeg ikke hvor kort hår du har, men der håret er kortere enn ca 4-5 cm vil jeg anbefale og ikke legge noen striper i det hele tatt. Det kan og se fort flekkete ut og litt sånn leopardmønster-aktig ut.

Lykke til :)

Hilsen frisør

Skrevet

Takk for svar;)

Har lang lugg og egentlig hele håret på toppen er kanskje 10-15 cm, så tenkte jeg bare skulle stripe det. Da syns ikke de grå håra så godt;)

Skal passe på at hetten sitter godt så får jeg håpe at det går bra.

Føler meg som en grå mus med mørkt hår- blir liksom litt freshere med lysere hår:)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...