LiMette og lillegutt Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Det er selvfølgelig deilig med en natts sammenhengende søvn, men da vil han ikke ha mat mer enn 4 ganger i døgnet. Har økt melkemengden, slik at han tar ca 200 ml. hver gang, og det blir jo 800 tilsammen. (Som ca. er det samme som han fikk i seg før). Tror dere dette er ok? Skal på helsestasjonen snart, og kommer til å spørre da. Men fram til da, mener dere at ting er greit så lenge han er fornøyd? Eller burde jeg vekke han om natten for nattmåltid? Ser jo at man anbefaler mat 5 ganger i døgnet til barn på 2-3 mnd. Håper det er noen her med samme erfaring som kan svare:)
Nynte Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Jeg hadde ikke vekket han om natta for mat dersom han legger fint på seg. La han drikke det han vil 4 ganger i løpet av dagen, våkner han ikke om natta da, er han ikke sulten. Min også fikk bare 4 måltider med 200 ml pr gang om dagen på den alderen. Han fikk litt på natta også, fordi han våknet, men jeg tror det var vane og ikke at han var sulten.. Etterhvert begynte vi bare å gi smokken, og det fungerte jo like bra...
Nynte Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 En annen ting, veldig fint å allerede ha rutine med 4 faste måltider om dagen, for da er det bare å følge disse også når dere begynner med grøt etc:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå