MissVaiper Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Kjenner jeg begynner å bli litt nervøs her etter så mange innlegg her hvor man har blitt gravid kort tid etter fødsel. Er det slik at når man får mensen igjen så er den regelmessig med engang? Har hatt mensen en gang etter fødsel, men det er nå litt over en mnd siden. Burde jeg ta en test? Har kobberspiral som jeg fikk satt inn 8 uker etter fødsel.
EgG Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Nei, mensen behøver nok ikke være regelmessig med en gang. Kan faktisk gå en stund før den blir "normal" igjen. Kan endre både farge, form, lukt og alt annet som kan endre seg etter en fødsel. Om du hadde regelmessig mens hver 28.dag før så kan den nye normalen være hver 35. dag. Men trolig vil den komme tilbak til din normal, men ikke med en gang.
MissVaiper Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2011 Takk for svar. Da kan jeg puste litt ut igjen! Man kan jo blitt litt paranoid av å lese om alle som har blitt gravid igjen kort tid etter fødsel både med og uten prevensjon.
EgG Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 I know the feeling! Du kan jo ta en test bare for å være på den sikre siden, men min mens ble ikke som før. Jeg kunne nesten stille klokka etter mensen, men det kan jeg ikke lengre... Begynner å bli bedre nå, men det har tross alt gått 10mnd siden jeg fikk den tilbake!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå