Gå til innhold

Trist & sliten....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker jeg trenger å lufte alle tingene i hodet mitt...

Vi har nå prøvd å bli gravid i lengre tid, har også hatt mange andre ting å henge tankene på.

Nå er ting begynt å roe seg, vi har begynt med utreding gr. vi ikke har blitt gravid ennå... Jeg har alltid hatt et stekt ønske om å bli gravid og tenkt at min tur kommer... Men når er det??

På jobben er det 6stykker som er gravid (6 av 20) og flere venninner som har nettopp født og noen som er gravid... Merker jeg begynner å bli lei av å vente... Vi har begge gode og stabile jobber, har hus og gift.. Famile, venner, arbeidskollegaer og bekjente maser og maser.. Når skal dere ha en liten? Vi er klar for å bli besteforeldre/oldeforeldre/tante/onkel... Blir sliten av å høre dette hver gang vi er flere sammen...

Min mor og far vet heldigvis hvordan ståa er, så de maser ikke om dette, men lurer jo på hvordan det går. Noe som egentlig er fint.

Har ikke lyst å fortelle "hele verden" at vi sliter, orker ikke maset om å adobtere osv... JEg har jo alltid ønsket å gå gravid, kjenne barnet vokser i magen... Har et utrolig stort ønske om å gå gravid...

Blir derfor provosert av folk som klager på at de får gutt når de ønsker seg jente og sur og grinete for at de får jente når de vil ha gutt... Når har jeg aldri gått gravid da, men er også lei av å høre på venner og kollegaer som klager å syter sånn om svangerskapet sitt, i følge dem skulle man nesten tro at graviditet er en sykdom... :/ De er lei av å gå gravid og de er lei det ene og det andre... Prøvd å fortelle de at de skal være glad de er så heldig at de blir gravid, er mange som sliter som ikke får det til.. Men viker igjen som de tar det som en selvfølge at alle kan bli gravid... :(

Beklager for masse sutring, men litt godt å bare få det ut :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sende over en stooor klem

Skrevet

Helt enig med deg jeg....

Har det slik selv...

Vi får bare tenke at snart er det vår tur....Blir gravid til slutt....

Lykke til med utredningen...

Skrevet

Skjønner hvordan du føler deg! Det er ikke godt å gå å se andre bli gravide,folk som maser osv. Spesielt når du ønsker det så utrolig mye,men så skjer det ikke.

Men,det fins så mye du kan prøve ift til å bli gravid disse dager,så her bør du ta til godt mot,og se framover. Veldig vanskelig kanskje?

Jeg prøvde også lenge , og vi var igang med utredning. Ble lei av den lange ventetida ift til gynekologer,prøver ++ så tok en tur til akupunktør.

Hun sa med en gang jeg kom inn,at kroppen min ikke var klar for graviditet,at det var derfor jeg ikke hadde fått det til.

Hadde litt andre plager (rygg og migrene) og tenkte det var verdt å prøve.

4 behandlinger tok jeg,ble kvitt all smerte i rygg og nakke,migrenen forsvant og jeg fikk 4 dager lengre syklus. Bare 2,5 mnd etter siste timen jeg hadde hos henne satt jeg med positiv test :D

Er nå i uke 9 og håper det går bra. Men det tok oss 3,5 år å få en eneste positiv test.

Så selv om man sliter,kan man også klare det.

'Fikk ingen hjelpemidler den pp det klaffet,har heller ikke prøvd pergo.

Få dager før den positive testen,fikk vi svar på prøven som samboer leverte inn,og den var normal :D

Ønsker deg lykke til,kos deg så godt du kan,og tenk at du snart blir gravid :D Det gjorde jeg og jeg testet ikke til IKM,men over 1 uke etter,da jeg fikk følelsen over at noe var i gjære.

Det kommer til å klaffe for dere også :)

Send meg gjerne pm , jeg vet hva du går igjennom akkurat nå.

Klem

Skrevet

huff,jeg vet akkurat åssen du har det. jeg vet ikke hvor gammel du er,eller hvor lenge du har prøvd,men kjenner igjen fortvilelsen og smerten av å ikke bli gravid.

jeg blir 23år,og hadde en spontan abort da jeg var 18år,den gangen var det ett uhell at jeg ble gravid,og jeg var ikke klar,men ville beholde det. Så allerede første mnd da jeg ikke ble gravid med han jeg nå er samboer med.visste jeg at det var noe som var galt.likevel har vi nå holdt på å prøve i 1år og 3mndr,og ventet på konsultasjon i 4mnd, samboer har blitt opperert for årebrokk,og har hatt mange sjekker av sæd,som viser at sædkvaliteten er nedsatt og de ikke er svømmedyktige,og sjansene for oss på den naturlige måten, er lik 0:(

. Vi har time til konsultasjon til mandag,og må si det er "deilig" at jeg de siste 4mnd har vært klar over at jeg ikke kommer til å bli gravid uten prøverør, for da slipper jeg å glede meg og dagdrømme om at jeg er gravid--mensen kommer hver mnd,og før var skuffelsen stor- nå fokuserer jeg bare på at vi snart er ett skritt nærmere.

Så jeg vet hvordan du har det,jeg føler med deg,og håper alt går bra for deg,meg og alle andre i denne situasjonen:)

Beklager skrivefeil:)

Skrevet

Jeg skjønnerhvordan du har det og føler med deg. Vi har prøvd i nesten et år nå uten resultat. Det er fortvilende. Jeg blir nesten irritert av å se andre med stor mage. Heldigvis er det ingen som maser av familie og venner om det blir noen barn på oss enda. Da hadde jeg vel klikket tenker jeg. Du får si til dem at de må slutte å mase. De har ingen ting med det og de bør også vite bedre en å holde på sånn. Jeg har vært hos lege i dag å fått rekvisisjon til spesialit for å begynne utredning. Skal bli godt å komme igang å få tatt en sjekk. Ønsker at samboer skal levere en prøve, men han er ikke så gira på det:-( Synes nok det er litt pinlig. Får håpe de ikke finner noe feil og det blir et barn på oss snart.

Skrevet

Takker for oppmuntrende ord :) Håper ting går framover nå...

Er trist det er så mange som sliter, mens andre nesten ikke kan ta av seg trusa før de er gravid... :/

Nå venter vi på svar på spærmprøven til mannen + ny time hos gyn i midten av februar :) Om alt er fint, så blir det time med akupunktur...

Jeg er vel egentlig heldig, har stabile sykluser og EL hver måned.. :)

Ønsker deg lykke til videre med graviditeten

VILhaBABYprøvdLENGE*gravid*:)

Og til dere andre lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Takk for det,forhåpningsfull :)

Jeg håper dere får positive svar på spermprøven,og at det blif full klaff for dere snart:)

Jeg skal krysse fingrene for dere :)

Senk skuldrene,tenk at du snart er gravid,ha tro på det,samtidig med litt hjelp,så skal du se spiren snart sitter bom fast i 9 mnd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...