Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De barna som er født etter 1. sept. 2010 får ikke barnehageplass selv om det er ledig i banrehagene. Dette pga at staten har kutett støtten til barn født etter denne datoen. Gjelder fra 010111. Noen som har kjennskap til dette? Skikkelig fortvilende dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaha.. da står jo vi med skjegget i postkassa..

har ikke hørt om dette før..

Hvor har du hørt/lest om det?

Skrevet

Lurer også på hvor dette står.....

Setter jo veldig mange i ei lei knipe da, trodde samfunnet ville ha oss ut i jobb igjen.....hmmmmm

Skrevet

jeg tror nok dette må bero på en misforståelse. Imidlertid har det vært slik i flere år, at man må være fylt ett år til hovedopptaket i august for å ha lovfestet rett på barnehageplass. Dvs at dem som er født etter august ikke er fylt ett år til hovedopptaket, og dermed ikke med loven i hånd har rett på barnehageplass. Men de fyller opp barnehager først med de lovfestede plassene, og deretter til de andre, både gjennom hovedopptak og i løpet av året. Så er det ledig kapasitet i barnehagene, pleier det ikke være noe problem. Men dette varierer jo veldig fra område til område.

Skrevet

Vi har fått beskjed fra vår kommune om at det er slik det blir. Vi får ikke plass selv om det skulle være ledig fordi de ikke får tilskudd fra staten lenger. Jeg har snakket både med styrer i barnehagen samt hun som er barnehagefaglig rådgiver i kommunen. Jeg vet imidlertid ikke om det er slik i alle kommuner eller om det bare er min, men regner med at tilskuddet fra staten gjelder for alle kommune. Vi er i alle fall i ei skikkelig lei knipe...

Skrevet

Sånn jeg har forstått det har støtten direkte fra staten til barnehagene forsvunnet, nå er det opp til kommunene hvor mye støtte barnehagene skal få. Dvs det er bestemt at private barnehager skal få 80% av det de kommunalebarnehagene får pr barn... Så da er det vel opp til hver enkelt kommune om de vil ta inn barn født etter 01.09.10 før hovedopptaket i 2012 eller ikke.

Skrevet

Snakk om forskjellsbehandling! Dårlig vedtak!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...