Gå til innhold

Billigere bleier og babymat...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen jenter som har startet en gruppe på Facebook om og få ned prisene på bleier og babymat..

NEI,det er ikke fordi vi har dårlig råd..Bare synes 40kr for en pakke med bleier er litt dyrt..

Ja,vi vet at det koster og ha unger..Ikke det dette står på :)

De er verdt hver eneste kr dessa små <3

Måtte bare si i fra..Mange som har missforstått dette..

Matbutikker er infomert om gruppa,så nå må vi bare la gruppa vokse mer.. Den har vokst utrolig på noen få dager :)

http://www.facebook.com/?ref=home#!/home.php?sk=group_173302106038541&ap=1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

40kr er da langt ifra dyrt!!! og det står deg fritt til å velge billigere merker som FP, Landlord, coop osv osv... nyfødtbleiene koster veldig lite uansett.

da jeg var lita kosta ei pakke bleier 80kr. og det er godt over 20 år siden jeg var lita.

de er veldig få butikker som selger bleier med overskudd. skulle ei bleiepakke blitt solgt med overskudd så måtte den nok ha kostet mer enn 40kr.

tviler på at denne gruppen vil få til noe som helst. alle butikkene har solgt bleier til langt mindre enn hva de selv kjøper bleiene for. det er slikt de kan gjøre av og til for å trekke kunder og øke salget på andre produkter men bleiesalget alene... det går med en dundrende underskudd.

og er det virkelig noen som synes 40kr for ei bleiepakke er dyrt? dessuten har nesten alle butikker en eller annen form for rabattordning.

kiwi: 4 for 3 av typen libero

coop: -10kr pr pakke om man er medlem, gjelder alle typer

rimi - 4 for 3 av typen pampers

rema - jumbopakker

meny - 15% trumfbonus på baby/barneprodukter

i tillegg så finnes billigmerkene som first price, landlord og coop.

men barnematen må gjerne få bli litt billigere selv om jeg ikke engasjerer meg stort for det heller. maten kan jeg fint lage selv.

Skrevet

Men godt tiltak uansett vil nå jeg si:-)

Skrevet

Bleier er faktisk veldig billig i norge! Var i spania i fjor, og fikk meg en tankevekker der ja. Prisen var iallefall dobbelt av den vi var vant til, bleiene dårligere, og prisnivået der er jo langt under det vi har i norge.

Nyfødtbleier koster jo nesten ingenting. Men klart det går mange.

Vi har en 2,5åring og bruker kanskje 250kr mnd i bleier til han, det kan man jo ikke akkurat påstå er dyrt!

Det er mange andre tiltak som kunne hjulpet småbarnsforeldre mer enn billigere bleier!

Skrevet

Enig med dere to- er det ikke langt større og viktigere kamper å stå for enn billigere bleier og mat???? I tillegg er det ganske lite miljøvennlig å bruke engangsbleier, så at det skulle blitt billigere er absolutt ingen kamp sak for min del. Sist jeg fikk barn kostet bleier ca 70 kr pakken.

Og barnemat på glass er en veldig enkel løsning, koster ikke mye å lage hjemmelaget (og fryse ned feks?)

Skrevet

Synes bleier og babymat er grisebillig, jeg.

Et av de billigste landene tror jeg også vi er, på bleier iaf.

Skrevet

Junisnupp: Flott tiltak!

Håper folk ikke er så naive at de tror bleier er det eneste butikker selger uten formidabel fortjeneste. Kjedene velger selv hva de ønsker å ha høyest fortjenestesprosent på.

Derfor: Flott at slike som Junisnupp gjør kjedene oppmerksomme på at babyprodukter er noe vi gjerne ser at de velger å promotere ved hjelp av lave priser, så kan vi saktens belønne dem ved å handle mer regelmessig i deres butikker.

Når forbruker og tilbyder samarbeider på denne måten, kaller vi det en markedsstyrt økonomi og et forbrukssamfunn. Kalles ikke det fordi vi forbruker ting, hvis noen trodde det, men fordi forbrukeren kan - og skal - være med å påvirke utvalg og kvalitet, og derigjennom pris og tilgjengelighet. Dette er et prinsipp som funker utrolig bra hvis vi forbrukere gjør vår del av jobben. Som Junisnupp gjør :o)

Må innrømme at jeg provoseres av at man i svarinnlegg her klager på at noen ber oss ta dette ansvaret. Særlig når vi vet at kjedene i stedet pinlig ofte velger å tape penger på lokketilbud i form av usunn mat og snop som ødelegger våre barns helse. Det kaller jeg ikke å henge seg opp i bagateller, men å ta samfunnsansvar.

Så vet jeg at det for mange fremdeles ER dyrt med 40-50 kr for ei bleiepakke. Bare fordi jeg har råd til det, vil jeg ikke snu meg bort og være usolidarisk med de som ikke har så mye som meg selv.

Og å henvise disse som sliter med å få endene til å møtes, til bleier med lavere kvalitet... synes jeg at vi alle skulle holde oss for gode for.

Igjen: flott tiltak, som skal berømmes, nettopp fordi initiativtakerne ikke selv nødvendigvis ser det som et personlig problem, men som et problem som i høyere grad kan gjelde andre enn dem selv.

Uegoistisk, sympatisk og solidarisk i et forum der VELDIG mange i en overgangsfase blir MEGAselvsentrerte...

Skrevet

Så skulle jeg likt å vite hvilke kamper Chriztine synes vi OGSÅ bør engasjere oss i, som er mye viktigere? Noe med å kunne ha flere tanker i hodet på en gang.

Engangsbleier vs tøybleier; gang på gang påvist at miljøgevinsten ikke nødvendigvis er så stor på grunn av stort vannforbruk og større utslipp av kjemikalier ved vask av disse tøybleiene.

Men en kamp verdt å kjempe hvis prinsippet sitter sterkt nok hos den enkelte; dog gjerne som en av mange viktige kamper, hvis det ikke er å kreve for mye...

Skrevet

Håper det går bra..

Takk..Der var det ei som skjønte poenget vårt med gruppa :)

Skrevet

He he

en som skjønte:)

Det er vel ikke bleiene butikkene tjener penger på snarere tvert i mot.

Jeg har møtt østeuropeere som har tømt hyllene hos Rema for bleier og da regner jeg med det er pga prisen.

Som svar til hva slags andre kamper man kan kjempe så vet jeg at Norge har et utrolig dårlig utvalg av varer i butikkene. Vi nordmenn kunne godt vært mer kravstore til butikkene hva både pris og utvalg angår. Jeg kunne tenkt meg billigere og bedre kvalitet på frukt og grønt.

Men for all del det ene utelukker ikke det andre.

Tilbud og etterspørsel: greit nok, bleier er noe vi MÅ ha (ja det finnes alternativer, men de fleste oppfatter dette som et MÅ ha produkt) Egentlig lett å prise opp for etterspørselen vil være tilstede. Barnemat derimot er ikke noe vi MÅ ha og derfor er det produkt som prisen vil gjenspeile etterspørselen. Urimelig høy pris vil gi vesentlig lavere etterspørsel.

Min far sa for 30 år siden: om jeg skulle drevet matvarebutikk skulle jeg gitt bort bleier for å dra kunder til butikken.

Småbarnsfamilier er ikke de som tar seg tid til å handle i 5 forskjelllige butikker pga ulike tilbud.

Skrevet

I Norge er bleier billige!! Butikkene tjener ikke penger på dem. Selvsagt gjør de det ikke for å være snille, men for å trekke kunder. Turister i Norge blir ganske overrasket av at i ett land der alt er så dyrt, koster bleiene så og si ingenting! Så jeg forstår ikke helt poenget med en slik gruppe. Hadde synes det var bedre å få billigere frukt og grønt jeg...

Skrevet

Kiwi har jo moms fri på frukt og grønt.. Billigere da....

Hvis dere er så i mot billigere bleier og ønsker andre ting billigere..

Ja da er det bare og starte en kampanje på det da..

Hjelper ikke og sitte og tenke på det..Det MÅ ut!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...