<3tobarnsmor<3 Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Det kan gå flere dager før gutten min på snart 5 mnd besjer! Syns dette er så rart. Han spsiser grøt og får mme. Bruker også å tilsette litt maltekstrakt i melken. Er det normalt at det skal gå så mange dager i mellom hver gang de besjer?? Han gråter lite, så jeg forstår det slik at han har ikke noe vondt i magen pga av det i hvertfall.
Arie Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Jepp, samme her. Kan gå en uke mellom hver bæsj. Det skjedde plutselig fra 4 mnd. Før bæsjet hun hver dag. Jeg veit ikke hvorfor, kanskje hun tar opp mer av næringen. Men tror det er normalt.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Mi bæsjet hver 3-4 dag. Helsesøster sa hun helst ville hun skulle ha avføring hver dag.. (siden hun får mme). Så begynte med malt.. da gikk det ned til hver andre dag.. så fikk jeg beskjed om å øke dosen litt og litt til vi fikk ønsket effekt, siden malt ikke er farlig. så nå får hun 1 stor teskje malt i frokostmelka og 1 teskje på det nest siste måltidet på dagen. Nå bæsjer hun 1 gang om dagen som regel Men øk eventuelt gradvis så hun ikke plutselig får alt for løs da ps: før gav vi den siste malten til siste måltidet før natten. Grunnen til at vi forskøv det til måltidet før, var at hun da satte igang å bæsje akkurat i det hun va stuptrøtt og var klar for senga.. og da våkna hun til igjen og ble overtrøtt Lykke til
<3guttemamma<3 Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Sikkert et utrolig teit spørsmål, men kan man bruke malt i middagsglassene også?
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Syns ikke det var noe teit spørsmål.. Men tviler på det blir noen god sammensetning. maltekstrakt er veldig søtt og litt bittert på smak Men kanskje om man blander i fruktpure? Malt er ganske seigt og løser seg best opp i flytende litt varme ting. Så kankje om du løser det i litt vann og blander det i grøt eller fruktpure? hakke peiling egentlig blei bare litt engasjert her
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. januar 2011 #6 Skrevet 14. januar 2011 Hvis babyen er forstoppet merker du det fort ved at han hyler mye, eller at bæsjen som kommer ut er hard som voksenbæsj. Det er ikke sånn at de MÅ bæsje hver dag- sålenge bæsjen har en kremet konsistens når den først kommer er alt OK =)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 14. januar 2011 #7 Skrevet 14. januar 2011 Mi hadde ikke avføring hver dag, men den var fin når den kom. likevel mente hs at jeg burde gi malt og at hun burde ha hver dag siden hun får mme. . Nå kommer det hver dag og er fin konsistens enda. noen trenger også bare lengre tid på å bæsje og kan jobbe med en bæsj i to dager uten at det merkes. Og uten at det er forstoppelse. Da jeg bare ammet kunne det gå ei uke mellom, men det var visst helt greit. Skjønn det den som kan
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. januar 2011 #8 Skrevet 14. januar 2011 Ja, jeg snakket med en barnelege om dette med daglig avføring når de kun får MME, og det var visst ikke helt riktig mente han, og førte til overforbruk av malt.. Så lenge avføringen hadde kremet konsistens var det null stress om det kom hver dag eller annenhver dag ifølge ham, og denne "regelen" om daglig avføring var visstnok bare tull.. Det er altså konsistensen det kommer an på, og ikke hyppigheten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå