Gå til innhold

Hva slags yrker kan jeg velge om jeg ønsker å jobbe i fattige land gjennom en humanitær organisasjon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lege, sykepleier, barnepleier/sykepleier, helsesøster, førskolelærer, lærer, sosionom, sosialarbeider, ingeniør, psykolog. Kommer vel litt an på hva du vil jobbe med. Finnes jo mange muligheter.

Er det å bygge opp landet, hjelpe med å bygge brønner, skoler og sånne ting eller er det med helseproblem du vil jobbe?

Jeg har ikke helt bestemt meg for HVA jeg vil. Vet bare at jeg ønsker så veldig å hjelpe de som trenger det som mest! Vil møte mennesker som har det fælt, og jeg vil se at det jeg gjør har en hensikt!

Vet jeg kan være fadder her hjemmefra og betale inn til organisasjoner. Men jeg vil gjøre noe FYSISK!! Gjøre noe selv hvis du skjønner??

Egentlig hva som helst.....

HI

Det er nok lettest å få jobb hvis du er utdannet helsepersonell tror jeg. Vet hvordan du føler det fordi jeg kunne ha tenkt meg det jeg også. Nå er jeg sykepleier med 14 års ansiennitet så jobb hadde jeg fått uten problemer men er ikke villig til å reise fra mine små barn i 3-12 mnd. Vi får se etterhvert.

Ikke gi klipp på drømmen din. Ring å sprør litt rundt hva de ulike organisasjonene tenger av folk.

Ja, det var det jeg trodde, at det var lettest å få jobb om man er utdannet innen helse.

Jeg vil heller ikke reise bort fra mine små barn (2 og 5 år pluss en i magen). Dette blir lengre frem i tid, når barna er mye større.

Men det er greit å kanskje begynne å tenke litt på nå hva jeg skal gjøre. Tar jo litt tid å studere også... :-)

HI

Annonse

Her er det beste kortet ditt:

Bli sykepleier gjerne ¨med videreutdanning innen anestesi- eller intensivsykepleie (evt operasjon) og lær deg arabisk! (Fordel å ha gode språkferdigheter i fransk, også)

Du må tenkje litt på kva du vil jobbe med når du er heime og, for det er jo berre for periodar ein er ute og jobbar. Helsepersonell er det jo bruk for, men og handverkarar, ingeniørar og ganske mange yrkesgrupper eigentleg.

sjå feks her: http://www.legerutengrenser.no/Feltarbeidere

Kanskje du kan snakke med ein eller fleire organisasjonar og få tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...