mariabee Skrevet 14. januar 2011 #1 Del Skrevet 14. januar 2011 Min jente på syv uker har fått en merkelig rytme. Det siste måltidet på kvelden er som regel rundt halv tolv - tolv, og da spiser hun opptil 165ml mme.. Vi raper, hun sovner og vi legger henne, men lyyys våken etter en liten halvtime og begynner til slutt å kave. Frem og tilbake med hodet og finner ikke roen. Hun sovner heller ikke før hun har fått enda mer melk, da har d gjerne ikke gått mer en MAKS to timer siden vi startet forrige måltid på 165ml mme. Feks: Hun fikk mat 23.45 og var vel ferdig fornøyd med 165 ml rundt kl 00.30. Vi rapet og hun sovnet i armene. La henne i sengen og det gikk vel 5min så kom en voldsom hikke som absolutt ikke ville gi seg. Fikk derfor litt mer melk, ca 20ml, og hun ble fornøyd. Sovnet nok en gang. Da var vel kl 1.00 før hun kom seg inn i sengen. Men kl 00.30, begynte hun å kave igjen, frem og tilbake med hodet og småsutring som bare ble verre og verre. Til slutt stod vi opp og jeg lagde til neste måltid. Hun spiste da 95 ml, da var kl ca 01.45. Da fant hun til slutt roen og sov til kl 07.00. Hvordan skal jeg klare å få i henne nok mat 1 gang, eller er dette vanlig?? mariabee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142784762-spiser-deres-sm%C3%A5-mer-p%C3%A5-kvelden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til lillingen Skrevet 5. februar 2011 #2 Del Skrevet 5. februar 2011 Ser det er et litt gammelt innlegg, men svarer likevel. I denne uka som har gått, har jenta vår (2 mnd) fått en "rar" vane (ikke rar i seg selv, men synes det er rart at hun har "lært" seg det selv). Vi hadde hittil gitt henne den vanlige mengden mat, rapa, og lagt i senga. Men så ble hun urolig, ville ikke sove, bare lå der og kava med armer og bein. Da vi visste at alt var i orden, skjønte vi ingenting, hun hadde jo akkurat spist! Men løsningen ble altså å gi mer mat. Ofte 1 eller 2 flasker til, før hun endelig ville sove. Kunne ta flere timer før hun sovna, siden hun sov litt imellom flaskene. Så nå når klokka nærmer seg 19-20, vil hun ha mat, og spiser nå "alt på en gang" - siden vi har skjønt at hun trenger mye mat på siste måltidet. Nå skal det sies at hun kan sove i alt fra 4-9 timer før hun vil ha mer mat, så det er veldig variabelt. Men likevel spiser hun masse på kvelden, i går måtte jeg feks gi henne mat 3 timer etter at hun hadde sovna, selv om hun hadde spist mer enn vanlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142784762-spiser-deres-sm%C3%A5-mer-p%C3%A5-kvelden/#findComment-142872707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariabee Skrevet 6. februar 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 6. februar 2011 denne kavingen med mer mat, varte i ca to uker her:) nå spiser hun siste måltidet ca 22, alt ettersom selvfølgelig. Sovner fint av seg selv når vi legger henne, og våkner ikke før 05-06. Måtte dobbeltsjekke klokka første morgenen:) fikk sjokk, for jeg var jo faktisk litt uthvilt!! Så bank i bordet for at dette fortsetter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142784762-spiser-deres-sm%C3%A5-mer-p%C3%A5-kvelden/#findComment-142877179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå