Traveltobarnsmor! Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 Har trappet ned på tillegget og har i et døgn nå bare ammet...barnet virker fornøyd, og jeg vet at det er melk, men naturlig nok mindre om ettermiddagen... Det som er: synes ikke bleiene er så fulle som de var da jeg ga flaske for å måle hva hun spiste. På dagen er det greit, men om kvelden og morgenen i dag var det ikke så mye tiss... Skal eg amme oftere, eller ville dere gitt tillegg igjen?HS har sagt jeg kan slutte med det, da hun gikk greit opp i vekt nå... Hun er ikke så tung så har ikke så mye å gå på.... Er det normalt at de tisser mindre noen ganger? Nå har det bare vært sånn en kveld og morgen og hun virker fornøyd. ( Men har en tendens til å sovne mens hun spiser,,,)
LittLykkelig Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Vet ikke om det blir det samme, men min er 7 mnd nå og har endel tørre bleier. Ble litt stressa når HS mente de burde ha 5-6 gode våte bleier pr døgn! Noen bleier her er så og si tørre. Min har begynt med fast føde i tillegg til at jeg ammer han 4-5 ganger i døgnet, så han får jo i seg masse væske. Skjønner det ikke. Lurer på om muligens kanskje bleiene er så bra idag at de nesten ikke kjennes våte..? Han er i allefall ikke dehydrert, er fornøyd og vil ikke ha mer å drikke heller. Så jo, tror vi er i samme båt..
Traveltobarnsmor! Skrevet 14. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2011 Ja, kan jo være bleien som absorberer mer enn vi kan kjenne... Får følge litt med utover dagen. Hun hadde gode våte bleier da vi flasket med 80 ml 7 ganger i døgnet...men nå har eg gått over til annen bleie... Dilemma, for gir eg tillegg får eg melkespreng før hun er sulten igjen...men samtidig så vet eg ikke om eg har så mye melk. Får satse på økedag
tromsøjenta Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Mini her har aldri hatt 5-6 våte bleier i døgnet. Han er nå 7,5 mnd. Nattbleien er ganske tung. Så kan han ha en godt våt bleie og to mindre våte bleier i løpet av dagen. Han tisser noe uten bleie også (i forbindelse med stell), men tror ikke det utgjør SÅ veldig mye.
Tredje drøm Skrevet 14. januar 2011 #5 Skrevet 14. januar 2011 Lillesnuppa mi på 5 mnd tisser ikke så mye (til sammenligning med hva storesøskenen gjorde som babyer). Hvis hun ikke bæsjer/evt gjør det på "riktig tidspunkt" i fht bleieskift, så hadde det fint holdt med 3 bleier i døgnet. Jeg skifter en gang ekstra, mest for at jeg føler at det bør skiftes minst 4 ganger i døgnet. Jeg fullammer fortsatt, og hun ammes bra mange ganger i døgnet. Hun spiser godt og legger på seg så det holder. Og så lenge hun også er kvikk og sprudlende, så regner jeg med at alt er som det skal ) Det er jo ikke så lett å vite hvor mye babyen spiser når man ammer, men hvis du er usikker på om hun får nok, så kan du jo dra innom helsestasjonen noen ganger bare for å kontrollveie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå