miss*tupsi Skrevet 14. januar 2011 #1 Skrevet 14. januar 2011 jeg tenkte prøve å redusere på amming og snart slutte helt..pga at jeg snart skal ut i jobb igjen. har prøvd både nan og hipp, men hun nekter å drikke det... og det er vel for tidlig med kumelk... noen med erfaringer? bør vel få i seg litt melk i tillegg til vann om dagen...
2010 Mammaen Skrevet 14. januar 2011 #2 Skrevet 14. januar 2011 Har samme problem men min er 8 mnd. Når de er så stor som 10 mnd er det ikke noe problem fordi du kan gi melk i maten, ost, litt yoghurt osv. Hvis du da i tillegg gir grøt morgen og kveld får barnet i seg nok kalsium. Snart kan du jo også begynne med å gi hun kumelk til drikke også. Jeg har prøvd å gi gutten min noe som heter Drikki (fra Nestle). Den har ca dobbelt så mye kalsium som Hipp mmme og nesten 3 ganger mer enn Nan. Jeg får imidlertid ikke i han så mye av det(han liker ikke søtt av en eller annen grunn?!). Men du kan jo prøve den hvis du vil? Hvis hun ikke får grøt og kalsium gjennom det kan du jo gi litt av den hver dag så får hun det hun trenger. Den er også tilsatt jern. Har du forresten prøvd Hipp 1 og 2? Det er ganske stor forskjell på smak faktisk (ja jeg smakte ;-) Hipp 1 er en god del søtere og smaker mindre kunstig synes jeg.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Har du prøvd nan 3? Hørt om flere som nektet annet som som tok den. Eller som hun over skriver, drikki. Min elsker det
sillyfilly og Olivia Skrevet 14. januar 2011 #4 Skrevet 14. januar 2011 Du kan jo begynne forsiktig med kumelk. Er jo fra 10-12 mnd man kan begynne. Og om ungen din går 2 mnd uten kalsium i melk så dør hun ikke Hvis du fremdeles gir grøt er det en del kalsium og jern i den.
hulderpus Skrevet 15. januar 2011 #5 Skrevet 15. januar 2011 Hei Du kan jo amme morgen og kveld frem til 1 år?
komplett.no Skrevet 15. januar 2011 #6 Skrevet 15. januar 2011 Elstejenta mi sluttet å amme av seg selv når hun var 10 mnd. Hun likte heller ikke mme. Hun gikk litt ned i vekt den førte stunden etter at ammingen tok slutt, men ingen fare. Hun er nå en godt holden 4 åring. Alt går seg nok til skal du se. Det er dessuten mere kalsium i brokkoli en i melk, så er mange måter å få forskjelige vitaminer i seg. Bare slapp av, hvis du ikke vil gi annen melk enda eller ungen ikke vil ha annen melk så er det bare å vente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå