Gå til innhold

Lukas eller Lucas? Jeg og mannen blir ikke enige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Skrevet

Synes navnet høres mildere ut med C, men så kommer jeg fra nordnorge hvor alle over 50 ville uttalt det LUKKAS uansett :)

Min stemme går til Lucas, et nydelig navn:)

Skrevet

hadde nok valgt med K, det uttales jo helt likt og da slipper gutten å hele tiden måtte si til lærere o.l at nei, det skrives med K ikke C..

leste en plass at når det gjelder å velge navn på den måten som dere gjør nå så er det best å velge det som blir lettest så barnet slipper å forklare alle hvordan det skrives. eks Leah uten H osv osv.. husker ikke hvilken artikkel det var, men virker logisk for min del :)

Skrevet

Hva synes dere selv fremstår finest? Jeg har et navn med c i selv, og det har ikke vært noe problem altså.

Begge er fine, så jeg forstår dilemmaet :-)

Skrevet

LuKas

Kasper

JaKob

Osv...

Skrevet

LUCAS helt klart!!

Lettere å utale internasjonalt også da.

Skrevet

L U K A S

navnet er litt "spesielt" fra før, trenger ikke gjøre det mer spesielt og fjortis enn det allerede er, ved å skrive lukas med c ..

Annonse

Skrevet

Forklare hvordan det skrives må man nok uansett når man har et navn som kan skrives på flere måter...

Jeg heter Kaja, og her om dagen spurte foreleser meg om jeg skrev det med C! Den har jeg ikke hørt før.. Som regel lurer de på om jeg skriver med I eller J...........

Skrevet

Ingen av dem, det er brukt opp.

Skrevet

Unnskyld meg men hva mener du med at navnet er "spesielt" fra før av, og fjortis?.

Selv har jeg en liten Lukas her, valgte K fordi det var langt færre som skrev navnet sitt slik, enn med C her i Norge.

Skrevet

Min lille skjønnhet heter Lukas, og jeg irriterer meg stadig over folk som ikke kan uttale det på riktig måte. Det er 'Luukas', ikke 'Lukkas'! Arrg.

Skrevet

hva mener med det? kan du ikke lese? synes navnet er fjortis, det er typisk unge mødre som skal ha spesielle stygge navn på barna sine!

Skrevet

Du virker jo så utrolig moden selv, sånn med tanke på hvordan du skriver. Du er nok en av få som synes navnet er stygt, sånn med tanke på at det faktisk var og er på navnetoppen!.

Skrevet

Synes å skrive navn med C i det hele tatt på norsk er fjollete. Så Lukas :-)

Skrevet

Det er faktisk FLERE som skriver Lukas med K enn med C i Norge i følge statistisk sentralbyrå, så det stemmer ikke 11.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...