Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med bebiser på 7 mnd, hvor lenge er de våkne før første lur?

Og hvor lang er luren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 7.5 mnd. Han er oppe alt fra 1 til 1 1/2 time før han sover igjen. Jeg ser ann når han blir trøtt.. Søvneksperter sier at det ofte kan gå kort tid før de er trøtt igjen til den første luren, altså ikke unormalt at de må sove igjen etter 1 time.. Men noen kan holde ut 2 timer liksom. Da sover han alt fra 40 min til 1 1/2 time. Får han bare 40 min, så er det for lite, så da blir han fort trøtt igjen... Hvordan er din?

Skrevet

Jenta mi blir straks 7 mnd. hun pleide å ville sove etter 1,5 t. Da sovnet hun på sofaen når hun lå der sammen meg. Men nå syns jeg hun ikke virker trøtt i det hele tatt. Igår var hun våken tre timer på morgenen. Og det går ikke. Hun sover bare maks 45 min per lur og må sove 2 t iallefall i løpet av dagen for å sove natta. Så nå begynner det bli vanskelig. Kan ikke tvinge henne til å sove heller. Hadde hun sovet lenger om dagen hadde det gått opp uansett, men det gjør hun ikke :(

Skrevet

Min gutt er 7,5 mnd. Han er våken1,5-2 timer før første lur. Hvis det tar 2 timer før jeg legger han i vogna er han egentlig alt for trøtt. Han var en sånn 30-minuttssover til han var 6 mnd. Nå sover han 1,5 time første og andre lur:-) Deilig! Men nettene er utrolig slitsomme...

Skrevet

Mini har nettopp passert 8 mndr. Han sovner til første hvil ca 9-9.30 uansett når han våkner - fordi det er da vi triller til barnehagen med storesøster. I dag våknet han kl 5 (uvanlig tidlig), i går kl 7. Som regel er han vel våken ca 3 timer. Sover ofte 1-2 timer, men hvis han sover kortere, tar han det gjerne igjen på neste hvil i stedet.

Skrevet

Mini er straks 7 mnd. Vi definerer ikke morgen før klokken er minst 07.00 (har han ikke vært våken på natta og våkner rundt 6-tiden, gjør jeg det jeg kan for å få han til å sonve igjen, tar han over i min seng og bysser, kan ta fra 10-50 minutter, og så sover vi litt til, 40-60 minutter). Etter at vi har stått opp, er han våken 2-21/2 time, og så sover han 30-40 minutter. Er så våken ca 1 1/2-2 timer til, før han sover ca 1,5 time. Vi har fortsatt tre soveperioder, og den siste er i 4-halv5 tiden, også da 30 minutter.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Min er 7 mnd og sovner stort sett etter 1,5 time og dette er den luren det er lettest å legge han til, men han sover ikke noe særlig mer enn 40 minutter (sover 1 - 1,5 t lur nr 2 og 3). Vi står opp ca kl 07.30 hver dag. Noen ganger så hender det at han har sovet til 09.00 og da holder han ut lengre om morgenen.

Skrevet

Min baby på 8,5 mnd vil sove etter ca 2 timer. Da sover hun 1 - 1,5 time :)

Skrevet

På den tiden var snuppa våken 1,5-2 timer mener jeg å huske. Så tok hun en dupp på ca 45min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...