Gå til innhold

Når flytter dere småtrollene deres fra sprinkelseng til stor seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når nr 2 kommer er storebroren 2 år og 3 mnd gammel og jeg begynte å tenke litt på om jeg skulle ønske meg "stor" seng til han til bursdagen i april. Når flytter dere de små gullene deres over fra sprinkelseng og hvordan gjør dere d sånn rent praktisk ift at de kryper ut av senga og sånn? Lillegutt ha enda ikke knekt koden om hvordan han skal komme seg ut av sprinkelsenga med han har begynt å løfte beinet opp på siden av senga så han kommer seg nok utav hvis han vil....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi er lang fra storseng enda, men jeg tenker at tiden er inne for stor seng når hun sover natten (da mener jeg uten at man må inn å lete opp smukken ol.) og man ser at barnet kan gå opp og ned av sengen/sofa ol uten problemer. De vil jo trolig gå ut av sengen når de våkner og det er jo ikke sikkert de er 100% våken da. Tenker at det derfor vil være greit å vente med stor seng til man er trygg på at de ikke ramler og slår seg. Jeg antar at de fleste er ca 2,5år-3år når de begynner med storseng. Sengehest kan jo også være en ide.

Skrevet

Vi har planer om å gjøre det til sommeren eller høsten. Til høsten fyller hun to år. men det blir en juniorseng med sengehest.

For vi har tenkt at lillebror skal få overta sprinkelsenga hennes til sommeren, da vil han være omtrent 6 mnd ;)

Skrevet

Vi flyttet vår eldste over i storseng da han ble storebror 20 mnd gammel og det gikk helt fint fra første stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...