Gå til innhold

Ny spire på gang og snuppa er 5,5 mnd........ andre m erfaringer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i lettere sjokka tilstand da testene var suuuperpositive!!

Skal til fastlegen om ei uke og trenger nok en UL for å finne ut hvor langt jeg er på vei. mener å huske siste mens rundt 1.des......

Er mest engstelig for fysiologien hos meg, takler kroppen dette? snuppa er laget på riksen, prøverør, så dette er helt mirakel..

Jeg har vært gravid på egenhånd for lenge siden, men mistet da...

Tenker jo positivt med å få to tette, men sånn fysisk; er dette forsvarlig??

Trener igjen og holder meg i form selv om kiloene fra forrige svangerskap ikke er borte....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med nytt liv i magen!!! :))

Nå vet jo ikke jeg om du har helseproblemer eller noe, men du er jo ikke alene om å få to så tette, og når andre har klart det så kan vel din kropp tåle det også?

Lykke til :)

Skrevet

Jeg kjenner flere som har fått to tette. For ikke å snakke om min mormor, som fikk seks egentlig ganske tette - he,he. Og det har gått helt fint. Tenk konstruktivt :) Det er lov å bekymre seg, men prøv å hold fokuset på at det er et lite mirakel nurk du har i magen din. Hadde jeg vært deg ville jeg fått noen ekstra samtaler med jordmor og lege hvis det hadde gjort deg tryggere.

Lykke til :)

Skrevet

Hei:)

Her er vi i samme situasjon. Er gravid i uke 12 og litjmann er akkurat fylt 7 mnd. Jeg og var usikker på om kroppen taklet det, men jeg har vært hos lege og på UL (fordi jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei), og det var ikke noe problem fikk jeg tilbakemelding på. I tillegg hadde jeg tatt KS.

Fant ut at det var tvillinger også..

Lykke til, kroppen din takler det meget bra, også fint var det ikke at kroppen din klarte d på egenhånd:)

Skrevet

Hei!

eg var i akkurat samme "båt"som deg i fjor sommar, då var datteren min 6 mnder, og eg fann ut eg var gravid på ny. dette til tross for minipille og amming, så dette var ikke planlagt. no sitte eg her å ser på sønnen min, som allerede har rukket å bli 9 mnder, og datteren min som ble 2 år i julen. de koser seg sammen og eg er verdens lykkligaste 2barnsmor :) sjølvsagt har det vert mykje slit og lite søvn, spesielt når begge blir sjuke, eller dei vekker kvarandre om natta. masse lykke til, dette går strålande! når det gjeld kroppen min, så sleit eg faktisk meir fysisk i det første svangerskapet enn i det andre. ikkje mykje då, berre litt ryggvondt og trøtt. dersom du er frisk ellers, så kanskje du opplever det på samme måte som meg! og..gratulerer! :)

Skrevet

Hei. Eg vart sjølv gravid når nr 2 var 5 mnd....Er 14 mnd mellom dei.Og da har gått superbra....=) No er dei snart 3 og 4 år gamle,og verdens beste venner=) Leiker i lag heile dagen,og har alltid selskap med kvarandre...Sjølvsagt er det litt krangling og slåsting,men sånn er det vel med alle.....!!!

Dette kjem til å gå veldig bra=)

Gratulra med spire,og kos deg masse=)

Skrevet

Jeg ble gravid 5.5-6 mnd etter fødsel. Og det gikk helt fint for kroppen det.

Det som var tungt var å gå med en liten baby hjemme i tillegg, særlig i første trimester da jeg var mye trøtt, uggen, kvalm og uvel. Det ble også tungt mot slutten, da magen var i veien og jeg måtte bære henne overalt. Jeg sov også dårlig på slutten, noe som gjorde at jeg hadde lite overskudd og energi til dattera mi. Sånn sett var det kjipt. Og hun har alltid vært VELDIG aktiv og sovet lite på dagen.

Ellers kjente jeg det selvsagt mye mer i bekkenet denne gangen, men ikke så mye at jeg husker det som noe veldig negativt. Men det er ikke så uvanlig uansett for flergangsfødende, selv for de som ikke føder to tette.

Fødselen gikk kjempebra. Rask og fin :)

Og jeg hadde ikke trent noe etter fødselen med førstemann, og ingenting i svangerskapet heller. Var godt trent før jeg ble gravid med førstemann.

Nå er det 18 dager siden fødselen, og jeg må si det går over all forventning. Han er er litt roligere enn søsteren sin, han sover ihvertfall mer på dagen. Jeg har også mye mer energi enn første gang. Slet ikke med barseltårer eller underliv på samme måte som med første heller.

Denne barselperioden er som en drøm i forhold:)

Så fysisk, så er det ihvertfall ikke uforsvarlig. Det vil nok trolig bli tyngre, men mest pågrunn av at man har en liten hjemme.

Så jeg vil bare si GRATULERER!!! Dette kommer til å gå så fint :)

Lykke til ! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...