Gå til innhold

APRIL; for oss som går for "gullegget" denne mnd ;-)

Anbefalte innlegg

Nå har også jeg kommet hjem etter egguttak. Hadde to store og tre små. Er veldig spent på hvordan det går videre nå. Kom jo ikke så mye lenger sist, så har en veldig stor drøm om at minst ett kan settes inn på onsdag.

Nå har jeg gjort meg klar i sofaen med te, lunsj og en film klar. Er fryktelig sløv så kommer vel til å sovne før jeg rekker å komme inn i hva filmen handler om.

Med ønske om gode dager til dere alle!

Fortsetter under...

Hei igjen popstar. Der kom endelig svaret fra uttaket ditt og tenk det ble to eggposer denne gangen! (det er 100% mer enn forrige uttak).

Er så stolt av deg og håper av hele mitt hjerte befruktning og deling setter igang så du kan få inn egg og håpet kan atter tennes igjen.

Klem, klem og tvi, tvi

Tuuuuusen tusen takk:) Du er da så søt:)

Jeg har forøvrig gått tur med hunden, bestemte meg for å sette ut møblene på terrassen, og har nå sittet ute og lest i to timer:) Nå dytter jeg ansiktet full av ostepølser (siden jeg har spist bare frukt og grønt siden sprøytestart), har også en banankaramell liggende PLUSS at jeg skal ta en kaffe til;)

Joda, to egg er bedre enn ett:) Vi får nå se hva som skjer...

MEN...jeg har altså SÅ VONDT i brystvortene, vi snakker såre...jeg husker da ikke at de var sånn sist! Er det pga orgalutran eller pregnyl? Sist gang kjente jeg nada!

Hvordan går det med deg, frøken? :)

Det hørtes deilig ut å sitte ute i dag og spise litt godsaker nå som eggene er ute av kroppen (jeg spiste masse godsaker og drakk vin også). Vel fortjent etter den sunne perioden du har vært igjennom samtidig som du har fått i deg mye hormoner!

Tenkte på eggene, bemerk eggENE dine og tenkte som så denne gangen kostet hvert egg bare 12.500,- (om du hadde samme medisindosering som forrige gang). Var det noen endringer på medisiner etc denne gangen på Aleris? Jeg er glad skattepengene mine går til en så god sak for det er håp i egghøstingen.

Helt enkelt genialt med to egg ut popstar. Kjenner jeg blir veldig spent på hva som skjer med eggene dine i dag. Ikke for å mase men når får du beskjed om hvordan det går med eggene dine?

Hmm, har aldri hatt såre brystvorter eller lest om noen som har hatt det som en bivirkning.

Med meg går det sånn passe bra. Skulle hatt fryseforsøk i mars, men det ble avbrutt pga et egg var for stort/modent selv om jeg hadde gått på normal dose Progynova.

Syklusen er på bærtur og jeg har spottet i fem dager nå og vet ikke når mensen kommmer. Syklusen har vært på 45 dg og 25 dg etter forsøkene!

Når jeg får mensen igjen skal jeg øke doseringen med Progynova og forhåpentligvis få satt inn et embryo eller to i april. Til orientering har jeg tre embryo på frys etter andre forsøket som ligger og venter på meg i frysetanken på Riksen. Jeg vil sette inn embryoene nå!...men kroppen lever sitt eget liv ser det ut som!

Fikk ut seks egg i dag! Kjempefornøyd. Nå koser jeg meg i københavn(bortsett fra at jeg ikke har tenkt å sykle på brostein...), og håper at befruktningen går sin gang:-).

PS jeg har også hivd i meg en haug søtsaker +cola i dag etter en lengre periode med frukt og grønnsaker som snacks:-D

Annonse

Ja, det hadde moro med tre på en gang for en dag, men tror kanskje det hadde vært slitsomt i lengden. Tror jeg nøyer meg med en baby og håper storken snart finner frem til oss som venter.

Blir en spennende dag for dere tre som var på uttak i dag å se hvordan befruktningen og delingen har blitt. Det er Fru optimist (5 egg), Popstar (2 egg) og HH72 (6 egg). Kommer til å følge med i morgen og håper på gode nyheter fra dere alle så dere får mulighet til innsett på onsdag.

Tvi, tvi måtte lykken stå dere bi

Så skjønn du er som følger så godt med, Stjernemagnolia.

Jeg er tidlig oppe og venter på telefon. Er veldig spent. Forige gang så ble 2 av 3 egg befruktet, men det hele ble avbrutt dagen jeg skulle til innsett grunnet flere kjerner i de to eggene.

Har så inderlig lyst til å prøve å sette inn egg. Har lyst til å komme helt fram, liksom. Selv om det selvfølgelig ikke er sikkert at jeg får gå 9 mnd. Men lurer så veldig på om jeg kan bli gravid eller ei.

Nå er det på tide å gjøre noe annet enn å sitte her og fundere over ting og tang. Klar for en tur ut for å spise frokost på kafe!

Med ønske om en god dag til dere alle!

Gratulerer med befruktet egg popstar. Jeg er sikker på at det er GULLegget! ;) Nyt dagen og gjør deg klar til i morgen. Det er vel da du skal ha innsett?

Jeg skal ha innsett av fryseegg i dag... Var sikker på at det skulle bli i morgen, men fikk beskjed i går om å komme i ettermiddag. Gleder meg såååååååå mye til å bli ruger.

Lykke til til dere to andre som venter på svar i dag. Håper eggene deres også blir befruktet og deler seg fint.

Ha en vakker tirsdag videre alle sammen!

Jaaaaaaaaaaaaaaaa, så flott det har skjedd befruktning av et egg i dag Popstar! Egget er nå blitt et embryo og nå håper jeg alt går bra med delingen så det blir innsett i morgen. Popstar går for gullegg!

Da var det Fru optimist (5 egg) og HH72 (6 egg) som vi venter på befruktnings resultatet til.

Snoopy 71, hurra, ser du skal sette inn fryseembryo/gull i dag. Da må du få en lykkeønskning som ruger snart.

Alt går veldig fort når det er fryse/tin forsøk. Ble avbrutt forrige forsøk og skulle gjøre alt optimalt til neste forsøk men det ble med teorien for jeg fikk mensen i dag, dvs 21 dg syklus denne gangen!

Jippi igang igjen! Nå må kroppen min være litt mere samarbeidsvillig og ikke produsere store eggposer så jeg får satt inn fryse embryoene våre i påsken. (Har tre på frys).

Annonse

Jeg har også ett egg som er befruktet.

Ble egentlig ganske skuffet, for jeg er så redd for at det bare skal bli slik som sist.

Kjenner at følelsene er veldig delte, både glad for at ett er befruktet, samtidig som jeg tror egentlig at dette forsøket også blir avbrutt uten å få satt inn noe. Herlighet, de som klarer å bli gravide på egenhånd aner ikke noe om den vanvittige følelsesmessige berg-og-dalbanen vi prøverørere er med på, vi som blir både skuffet og glade om hverandre hele tiden om og om igjen.

Men, men, må prøve å slappe av og bare la tida gå. Det går ikke an å gjøre noe annet akkurat nå.

Gratulerer med befruktede egg, popstar og fru optimist! Jeg for min del må vente til i morgen før jeg får vite noe, nervepirrende!!! Prøver å slappe av m shopping og sightseeing(København) og søvn, men våkner kl 05-06 hver dag, he he :-)

Gratulerer med befruktede egg, fru optimist og popstar. Krysser fingrene for dere begge. Lykke til i morgen HH72. Håper du får gode nyheter.

Jeg er nå blitt ruger på et 8 delt og et 7 delt. I følge legen var de perfekte. ;) Veldig glad for det, for har ikke flere på frys.. de to første de tinte i morges tålte ikke opptiningen. Men er optimist og har troen på de to jeg nå ruger på. Nå er det bare å vente på testdato.

Lykke til alle sammen. April skal bli vår måned :)

Tjohoooooo, ja da ruger jeg på mitt 4-delte egg:) De sa det var ett veldig fint egg. Mener å huske at sykepleier sa at det var 4-delt med 3 kjerner?!? Men de er jo ikke levedyktige, så da må jeg har hørt feil....eller?

Hva bruker dere andre å gjøre dagene etter innsett? Jeg går under navnet "Duracell-kaninen fra helvete", så sliter med å holde meg i ro...men har bestemt at det skal bli SÆRDELES rolig nå og i helga:)

Med bøker og filmer og masse frukt og jordbær og druer og og og og....:))

Gratulerer med egget;-) Håper virkelig det er gulleggene vi ruger på nå!!

Jeg er også en aktiv person,så det var søren ikke lett å ta det helt med ro etter innsett.

Jeg klarte å holde meg rolig den dagen jeg kom hjem,men ble litt værre dagen etter.

Noe husarbeid måtte jeg gjøre,jeg har en datter jeg må ta meg av og(mannen min var veldig flink til å hjelpe til altså,men mer meg som deltok på eget intiativ;-) De sier jo på klinikken at man skal leve som normalt,får bare stole på de.

Kos deg på sofaen,og nyt bøker og filmer,og stell pent med deg seg:-)

masse lykke til!

Gratulerer som ruger Popstar! Så deilig det ble innsett av embryoet i dag da, måtte det være GULLEGGET! vi venter i spenning...

Ringte Rikshospitalet og spurte sykepleierne om de setter inn egg med tre kjerner og det sa hun 100% sikkert de ikke gjorde.

Fra klinikker i utlandet, blandt annet i USA får de råd om å unngå mye aktivitet de to første dagene etter innsett. Det vil si legg deg ned og vær dronning og forlang oppvartning. Den første uken bør det også unngås tunge aktiviteter. Dere har vell ventet lenge nok på dette her og kan kanskje for embryoets muligheter roe dere litt ned en ukes tid.

Var det Albyl-E du fikk som blodfortynnende denne gangen Popstar?

Kos dere alle dere heldige rugere og måtte det komme en haug med storker til alle oss som venter.

Klem, klem

Måle??? Mener du ta test? Jeg tester vel etter to uker tenker jeg...jeg er rimelig rolig:)

Ehm, det heter noe annet fragmin:)

Ringte du sykehuset du da, magnolia?? Du er da altfor søøøøøt:)

Ja, fru Optimist...vil ligger helt likt:) Er du også på Aleris?

Jeg så også et det varierte voldsomt på antall dager vi skal teste.

Det er jeg som skal teste 17.april. Jeg hadde innsett i går, så er bare 1 dag forann dere i løypen, men skal altså teste etter 12 dager.

Jeg satt inn 2 fryseegg, så det har kanskje noe å si at de har delt seg mer? Og så går ikke jeg på noen medisiner. Har hatt innsett i naturlig syklus, så kroppen min er uten ekstra hormoner, så det kan ha med det å gjøre. Ikke vet jeg.

Ser at popstar skal teste etter 15 dager, og du fru optimist skal teste etter 21dg. En hel uke forskjell. Syntes det var mye jeg.

Uansett, ha en fin rugeperiode! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...