Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lest og hørt det ikke er bra å ta røntgenus som gravid, og at 3.trimester er "verst"...

Jeg har på kort tid måttet bli innlagt sykehus flere ganger, og de må ta røntgen, dog helt minimalt antall bilder, av mage, rygg, tarmer og bekken.

Må også få morfin, også lite, men likevel...

Er i uke 20, strax 21.

Jeg har tatt dette opp med kirurg og prsonale. Gravide kan og bli syke og være i behov av behandling. Likevel skulle jeg gjerne vært dette foruten..-man BLIR jo bekymret!!!!!

HVA er problemet med røntgen, hva slags risiko løper fosteret???? Noen i samme situasjon??

Klem

Fortsetter under...

Jeg var innlagt på sykehuset i uke 17 med brystsmerter,måtte i røntgen av brystre mitt for å se om jeg hadde blodpropp i lungene. Men der så de ikke godt nok så jeg måtte i ct, og da fant de ut at det var virus i lungene og væskeansamling som gjorde at jeg hadde smerter. Dette var helt nødvendig for å finne ut hva det var med meg. Jeg fikk også morfin i to til tre døgn.

Jeg var også bekymret, men de sa det ikke var noe fare for meg eller babyen.

Det er stårlingene fra røntgene de vil at vi skal holde oss unna. Hvis det er veldig viktig som det virker på deg må du jo gjøre det. Du kan jo tenke deg at det sikkert er bedre for babyen å få disse''stårlene'' enn at det er noe galt med bekkene ditt. Det er jo ca der babyen ligger.

Du skal ikke ta røntgen hvis du er hos tannlegen f.eks for disse bildene er ikke nødvenige.

Hei Paper vennen min. Skal jammen med si du får mange prøvelser på din vei! Jeg vil tro at det går helt fint med babyen din selv om du må både ta røntgen og får morfin. De tåler ganske mye disse krabatene, men skjønner veldig godt din bekymring. Håper alt går fint med deg.

Har svart deg på Din baby, ligger sikkert på side 2 eller 3 nå, bare så du vet det.

Krysser fingre for at alt går bra fremover med deg og jenta di. Stooor klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...