Gå til innhold

konsultasjon på fertilitetsklinikken til mandag,noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:) jeg er ganske nervøs,for jeg har lest ENDEL på nette om prøverør,og noen ting som gjør meg livredd er at det er satt noen krav til oss som søker. er det noen som vet hvor nøye de sjekker opp om man har bodd sammen i ekteskap lignende forhold i mer enn to år og slikt?

Meg og sambo har prøvd i 1år og 3 mndr nå, jeg går opp og ned i humør ,og ønsker dette sterkt.... men vi er begge unge, han blir 22 og jeg 23, vi eier ett hus sammen og har bodd sammen i 2,5år,men vi har ikke hatt felles adresse. Han jobber mye vekk,så han har hatt sin hos foreldrene,for det første stedet vi bodde sammen var litt ute i "skogen" så det passet bedre for han som jobbet nærmere foreldrene å ha posten der,om noe viktig skulle dukke opp--- ja dere skjønner:)

så...... vi er forlovet,planen var å gifte oss til sommeren,men vi trenger å spare litt til.. hvor nøye er de på alt dette? jeg har ikke jobb nå(for første gang siden jeg var 16) jeg skulle begynne på skole etter jeg sluttet i en butikksjef jobb,men er i tvil om hva jeg virkelig vil jobbe med... har dette noe å si?

huff,er så nervøs at alt bare detter ut her,håper noen kan komme med noen råd,for dette sliter meg ut på alle måte:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei syv88!

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig. Jeg var selv 23 når vi kom til konsultasjonstime, og hadde prøvd å bli gravide i 1,5 år.

Vi var ikke gift, men hadde riktignok vært samboere i noen år. Det legen snakket om var sånn generelle ting, om hva vi drev med og åssen vi hadde det. Jeg kan ikke huske at han spurte hvor lenge vi hadde vært samboere og sånt. Så dette går helt sikkert bra :) Det er så enormt mye man bekymrer seg for med slike forsøk. Men dette kommer til å ordne seg :)

Lykke til.

Skrevet

med oss var det en samtale om hvor inderlig vi ønsket oss barn... spurte ikke om hva vi jobbet med eller noe slik... legen spurte om høyde, og vekt, hvordan syklus var osv... alle de "gravid"spørsmaalene...

etter det, tok han gynekologiskundersøkelse, med innvendig ultralyd for aa se paa eggstokker ogsaann...

saa ble vi sendt inn til sykepleier, som forklarte oss hva som skulle skje, hvordan man skal sette sprøyter osv....

mannen hadde med seg sedprøve samme dag.

saa var det hjem og vente...

Skrevet

takk for svar:) merker jeg føler meg mye bedre nå.. phhu:)

jeg er bare så utrolig redd for at noe skal ødlegge dette... alle vet sikkert åssen det er,når man er døds forelsket,og den ene sier: jeg elsker deg,og jeg vil ha barn med deg. så går man hver mnd å gleder seg til å ta en test,så blir man bare skuffet.. er litt slik jeg er redd nå..

Grunnen til at vi trenger prøverør er pga samboer har hatt åreknuter og nedsatt sædkvalitet, vi prøvde i 8mndr før han ble opperert for det.Legen vi snakket med som mente vi måtte ta denne opperasjonen sa at prøverør ikke var lov i norge,at eneste måten å få barn på var ved den naturlige måten . Godt jeg hadde sittet på nettet i timesvis å visste at det ikke stemte. hehe, er mye rare leger der ute:)

Skrevet

Det var jo positive svar det her da, men jeg føler med deg. For vi har søkt videre til prøverør og vi har heller ikke felles adresse av pratiske årsaker. Vi har vært samboere i 3 år, men ikke felles adresse i det hele tatt. Håper alt går bra altså. Tenker endel på dette...

Er nervøs for alle slike "småting" i en slik fase...

Har hørt her inne at flere sier det ikke er noe problem.

Skrevet

ja har sett at nesten alle sier det ikke skal være noe problem,men jeg har lest endel på nettet,og funnet ett par blogger hvor det skrives om at de må vente til de har hatt felles adresse i 2år:S:S Så jeg er veldig redd og nervøs...i verste fall må vi bare gifte oss uten å få drømme bryllupet,for å få det til,men jeg skal ha med ett brev fra utleier at vi begge har bodd der selv om vi ikke hadde felles adresse den tiden vi leide hos henne,så får håpe at det holder.

Uansett så finner jeg jo ut av det til mandag,så krysser fingrene,håper jeg for sove inatt,blitt lite søv de siste dager:)

Skrevet

Heier på deg jeg....!

Fortell gjerne hvordan det gikk når du er ferdig på mandag?

Blir jo spennende det da! Skal igjennom det samme, men det blir nok en stund til....

Lykke til!

Skrevet

Kravet om at man skal ha vært registrerte samboere (hatt samme adresse i folkeregisteret) i to år eller mer er lovfestet.

Imidlertid er dette ikke noe som de fleste klinikker sjekker på detaljnivå. Aller mest sannsynlig er det at dette ikke blir noe problem i det hele tatt.

Lykke til!

Skrevet

Får satse på at det går bra da. Kanskje like greit å ikke ta med noe skriv fra tidligere huseier at vi begge bodde der og betalte?selvom han var reg hos foreldrene i folke registeret? Om de bare tar vårt ord på det mener jeg:) jeg skal si ifra hvordan det går.nå er jeg veldig positiv innstilt,så gleder meg masse:D

Skrevet

Hvis dere har det så skader det jo ikke å ta det med i veska. Dersom det ikke blir tatt opp så er det ikke noe problem, og da kan papiret bare bli liggende i veska :-)

Skrevet

Hurra-det gikk Så bra:)

Alt gikk kjempe bra,så nå er det bare å vente på at mensen kommer,så er vi igang:)

Han trengte bekreftelse av to personer ang det med at vi har bodd sammen,men med ulik adresse i folkeregisteret( Om noen andre har samme problem) men det kunne etter sendes,fikk alt av pappirer ,pennsprøyte og resepter idag:) er kjempe glad, han sa etter ultralyden av meg,og opplysninger han hadde fra før at han trodde jeg hadde Endometriose... men sa ikke noe om at jeg trengte behandling,så håper det går bra... jeg vet ikke helt hva det er heller. men uansett, alt gikk bra,og jeg er i lykkerus:)

Skrevet

Åhh nå ble hvertfall jeg veldig glad :) Hvilke Sykehus tilhører du ?

Vi går også å venter på fortime på Riksen og vi har heller ikke samme adresse i folkeregisteret men har bodd sammen i over 1 1/2 år.. Har fulgt med her inne over lengre tid ettersom vi har fått beskjed om at skal vi greie å bli gravide sammen må vi ha hjelp.. Mindre enn 20 % å greie det selv og han har få svømmere:(

Ble så glad på dine vegne og Lykke til på den spennende ferden du er i ferd med å gjennomføre :)

Skrevet

Vi tenker altid det verste om alt!!!! :D

Endometriose er når slimhinnen som er i livmora er også andre plasser i kroppen, som i bukhullen for eksempel. Ingen aner hvorfor den flytter rundt på noen. Og da blår man der også under mensen og så blir det sammenvoksningen siden blodet ikke kommer ut. Og man kan ha smertefulle EL og mensen kan være smertefull.

Skrevet

Live72

Jeg var kjempe redd for at det skulle være ett problem det med adressen, men heldigvis ikke,jeg trengte bare to stk som kunne bekrefte samboerskapet til meg og samboer,for meg ble det mamma og mannen hennes som bekreftet det:) hehe

Vi tilhører Porsgrunn,vi fikk en kjempe ung og flink lege. jeg hadde jo gruet meg for mange ting,men alt var helt ok, og alt gikk jo så fort,trodde vi måtte vente på svar om det var greit,men han sa ja,og dermed fikk vi info om hvordan alt skulle foregå,og jeg har uttak i uke 11:)

,min har og dårlig svømmere,og sjansen vår er lik 0 uten prøverør.

Ønsker dere lykke til:), vet hvor vondt det er å prøve men aldri få drømmen oppfyldt

Skrevet

Dincene

Ja vi har lett for å tenke det værste,er vel kanskje sånn,når "fremtiden" ligger i noen andres hender - jeg sov ikke mer enn 2-3timer de siste 2ukene,så idag har jeg ligget rett ut:) hehe,godt det er over,nå er det bare å håpe at alt skal klaffe,så vi kan få en liten baby.

Ang det med Endrometriose så leste jeg igår at noen med det,sliter med å bli gravide..... Får håpe det ikke blir det også å takle itillegg til dårlige svømmere. hehe,men det er rart jeg ikke har fått beskjed om det før, har vært hos flere forskjellige gynekologer,men alle har sagt at at grunnen til all smertene jeg har hatt er mer eller mindre psykisk,grunnet til noe jeg opplevde som barn. Men de har vel bare antatt det,uten å sjekke så grundig,for dette har jeg vært plaget med lenge.

Når det er sagt,takk for infoen:)

Skrevet

Da får jeg håpe Riksen er like snille mot meg og forloveden min:) Så jeg får bare smøre meg med litt lenger tålmodighet så håper jeg at kansje på et brev iløpet av Jan/Feb..

Skrevet

Å så bra det gikk bra med dere på deres første samtale...

Lykke til videre.

Jeg for min del , sier det samme som Live72. Håper de er like snille med meg og min samboer på Riksen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...