Gå til innhold

uke 39... Plutselig hetetokter og slapp i hele kroppen.. Uvelhetsfølelse! flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært fryktelig uvel i hele dag, kjennes nestn litt ut som lavt blodsukker, mn d r d ikke. Shaky i hele kroppen, og hetetokter til de grader. Kan d være et tegn på at noe skjer, eller hvorfor er d sånn? Flere som er slik på slutten?

Fortsetter under...

Skrevet

har termin om en uke..

Skrevet

Jeg sniker bare innom fra andre tri. fordi det er så koselig å lese om alle som går i fødsel..

Uansett.. jeg hadde det sånn mot slutten forrige gang. Vet ikke hva det kommer av, om det kan ha vært blodtrykksfall eller noe sånt.. Husker jeg holdt på å svime av, kjente meg ekstremt og akutt slapp, litt skjelven og kaldsvettet/hetetokter om hverandre. Hadde dette en liten uke før fødselen startet. Var veldig ubehagelig og resulterte i at jeg ikke våget å gå ut alene de siste dagene i frykt for å bli akutt uvel ute.

Skrevet

heihei..

Jeg er i uke 37+ 5.

Har også følt meg veldig uvel, eller uggen de siste dagene.

Kjennes nesten ut som jeg skal besvime til tider.

kjenner meg igjen i det du beskriver i alle fall..

Kan ikke si hva dette kommer av, men kan jo være ett tegn på at kroppen forbereder seg til fødsel, eller så er jeg/vi bare på vei til å få æren av å få influensaen! :P

Skrevet

Når jeg ventet nr. 2 opplevde jeg det ganske ofte mot slutten. Sa det til legen og hun mente det var blodtrykksfall.

Er nå i uke 32, og opplevde det for første gang i dette svangerskapet i går... Regner med det er blodtrykksfall denne gangen også.

Ganske ekkelt egentlig(føles som jeg skal besvime)...Men det hjelper og sette seg ned en stund:)

Skrevet

Jeg også har hatt det sånn 2 ganger. Er i uke 36. Første gang det skjedde satt jeg på do og da fikk jeg følelsen av at jeg fikk blodtrykksfal fordi jeg er så forstoppet og når det endelig løste seg litt ble jeg skikkelig uvel. Trodde jeg rett og slett skulle falle av do. Må si det var skikkelig ekkelt.

Veldig glad for å høre at det er flere som har hatt det på akkurat samme måte da. Jordmor sa også at hun hadde hørt om det før.

Annonse

Skrevet

Hei! :) Er selv i uke 38, og har den siste tiden også vært i en underlig form! Vokner opp på natten av at jeg er våt av svette, og kjenner at jeg er svimmel.. mens jeg ligger i sengen altså! Sikkelig rart. Merker at det skjer mye i kroppen for tiden, MYE mensmurringer og er dessuten veldig løs i magen om dagen :P Jeg lurer på om det er noe på gang her, eller om det bare er ønsketenking! :)

Skrevet

hei! jeg er i uke 37 nå, og hadde det sånn for et par-tre dager siden - nå ligger jeg med influensa...

Skrevet

37+3 og var slik i går. Ikke hetetokter, men slapp,uvel, svimmel, frøys, trøtt, hodepine. Ikke særlig god kombinasjon med kjøpesenter med en del ærend jeg måtte ha unna før fødsel og lang vei hjem. Bedre i dag, så nå duller jeg rundt hjemme :) Har ikke planer om å gjøre så mye før babyen kommer. Bare slappe av og pleie meg selv.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Tok det opp da jeg var hos jordmor i dag, og hun sa at dette var normalt mot slutten og at det skyldtes ustabilt blodtrykk.. lillegutt i magen er veldig aktiv, og hun mener at blodtrykket mitt blir påvirket av bevegelsene hans nå som han har blitt så stor.. også sa hun at han mest sannsynlig sparket mot hovedpulsåren innimellom.. veldig ubehagelig men ufarlig sa hun, så da får man stole på det! :-)

Skrevet

Jeg har det på samme måte... Usch, men er bare 33 uker på vei så er vel ikke fødsel på gang ennå regner jeg med, men håper det går over =(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...