HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Hun spiser som regel kl 05 om natta.. så klokka 09... så klokka 1300.. så klokka17.00.. så klokka 20.00.. drikker alt fra 100.170 ml til hvert måltid. men i det siste har jeg hatt problemer med det siste måltidet.. hun vil rett og slett ikke ha så mye noen ganger.. i dag fikk hun bare 10 ml før hun begynte å skrike for hu er så stuptrøtt. har prøvd å forskyve måltidene tidligere på dagen, så ting skal klaffe bedre.. men hun vil ikke ha mat etter 3 timer.. det nytter rett og slett ikke gi henne mat før hun ber om det.. for da vil hun ikke ha. Når hun sovner for kvelden, kan hun sove i 8 timer før hun våkner for mat igjen. det jeg lurer på nå, er om hun rett og slett er klar for kvelden enda tidligere, siden hun virker så trøtt.. men da mister vi jo et måltid.. og er ikke 4 måltider alt for lite? eller vil hun regulere det selv, med å begynne å drikke mer til hvert måltid om det blir et mindre ? greier ikke tvinge i henne mat heller.. tips og råd ? Kjenner jeg tenker for mye på denne matingen og at jeg blir sliten av å bekymre meg sånn. Hun virker veldig glad og frisk når hun er våken..
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 hvor gammel er hun? min gutt på 4 mnd får 4 måltider om dagen men nå får ikke han bare melk. Han fikk grøt allerede fra han var 3 mnd for han ble rett og slette ikke mett på melk. Han får mme Men så lenge hu er blid og fornøyd er nok alt bra =) Min regulerte måltidene sjøl ihvertfall=) Når han bare fikk mme var det opptil 8 måltider veldig slitsomt. Så begynte vi med fast føde ble han stor fornøyd og begynte å bare ville ha 4 måltider=)
Wopi Skrevet 14. januar 2011 #3 Skrevet 14. januar 2011 Jeg ammer, så det er litt vanskelig å sammenlikne. Men jeg synes du skal ta med babyen din og veie henne på helsestasjonen. Samtidig lufter du din bekymring med helsesøster, der vil du få klare svar på om babyen din får nok mat. Så lenge hun er glad og frisk og fornøyd og du ikke synes hun er veldig tynn, er det nok ingen grunn til bekymring. Men spør på helsestasjonen, du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå