Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser at flere sier de har fått påvist hormonubalanse ved blodprøve og har prøvd å lese litt om det på nettet. Siden jeg har fått mye kviser og hårvekst på kroppen virker det logisk at jeg har for mye testosteron. Når dere har ubalanse, vet dere hvilket hormon dere har for mye eller for lite av. Lurer på om jeg mangler østrogen eller progesteron. De hormonene er jo viktige for syklusen i forhold til eggeløsning og mensen osv. Noen som kan noe om dette?

De pillene og medisinene dere snakker om som skal gjøre at man får EL og mer stabile sykluser, er det hormoner i de? Skal til legen snart og få tatt en blodprøve, men kjenner at jeg grubler litt og lurer på om noe kan være "galt" med kroppen min.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142784008-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-hormoner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har PCOS, men tror ikkje hormonbalansen er veldig utenfor normalen, da blodprøver viser bare lav SHBG, men alle andre hormonen er normale. Har ikkje problem med kviser, men en anelse økt hårvekst kanskje, men ikkje noko stort problem, men har insulinresistens og er ganske overvektig.

For at EL skal gå bra og egget skal feste seg er det viktig at det er riktig balanse mellom alle hormonene, så kan nok være lurt for deg å sjekke:) Pergotime skal hjelpe kroppen å gi EL, så det kan være lurt å prøve.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...