Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lest og lest og lest her nå, og får ikke noe skikkelig svar på det jeg lurer på.

Her er situasjonen min:

Jeg har ei datter på snart 4 år fra før, er forlovet (men han er ikke hennes biologiske far). jeg og min forlovede bor ikke sammen, har heller aldri gjort det, og får ikke gjort det på lenge heller grunnet vanskelige boforhold. Jeg er student mens han har fast jobb (venter nå vårt første felles barn). Hvordan er det med utbetalinger, fedrekvoter, er jeg enslig forsørger? slike ting. Skjønner ingenting her jeg...

Fortsetter under...

Så lenge du har hatt rett på lån/stipend i minst 6 mnd når permisjonen starter kan du få fødselsstipend fra lånekassen, og om du ikke har jobbet får du engangsstønad på 35 000 kr fra nav. I hovedsak kan man ikke være i et forhold og samtidig bli regnet som eneforsørger, nav bryr seg ikke om hvordan man velger å organisere sitt forhold men så lenge dere er sammen og har planer om å flytte sammen er du ikke eneforsørger. Men nav vurderer hvert enkelt tilfelle separat, legg fram din sak for dem og se hva de sier...

Jeg går på AAP. har sliti med PTSD i mange år, og har ikke kommet meg ut i arbeidlivet. Jeg vet jo at AAP gir opptjening til foreldrepenger, men det dreier seg jo uansett bare om 8000,- i mnd. Jeg overlever ikke på det. med ei jente på 4 år, og en husleie på 7000,- + strøm og alt det andre.. Lurer på hvordan dette skal gå egentlig.

Annonse

Nå syns jeg faktisk at du er ganske frekk. Det er langt fra alle graviditeter som er planlagte. Jeg har OS også nå. For han jeg er sammen med er ikke biologisk far til mitt første barn. NAV dekker utdannelsen min fordet jeg ble utsatt for overgrep i ungdomstiden mens jeg studerte og har derfor ikke klart å forholde meg til regningene på studielånet mitt. Har derfor betalingsanmr og får verken lån eller stipend fra lånekassa. Jeg spurte for å få svar her inne. Ikke frekke og lite gjennomtenkte tilbakemeldinger fra mennesker som tror de er bedre en alle andre. Hva faen vet du om mitt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...