Gå til innhold

Miljøvennlig søppelpose som alternativ til plastposen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr bestemt meg for å kutte ut miljøsynd nummer, nemlig plastposen. Har kjøpt handlenett og stoffposer, men hva erstatter jeg den gode gamle rimiposen i søplebøtta med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

papirpose eller slik maispose. De er små og går fort i stykker, men noe må man jo bruke. Trenger du pose? kan du rett og slett ha det rett i bøtta og vaske den etterpå?

Jeg må si at jeg har tenkt det samme selv, men søppelposedilemmaet har hindret meg i å gjøre det :-)

Skrevet

Det er bare å bruke de bioavfallsposene, fås både i 20 og 30 liters poser på butikken. Koster lite. Hjelper mye (og gjør jobben).

Skrevet

Ehm.. bioavfallsposer? Er det vanlig at rimi, prix osv har?

Skrevet

Du kan jo bruke matavfallsposene? Bare bruk dem dobbelt, altså med en ekstra pose utenpå, istedet for bare en, så går det nok greit.

Skrevet

Det viser seg faktisk og dessverre! at det er mest miljøvennlig å bruke plastposer til restavfall. Inntil vi får et forbud, vil plastposer alltid være i omløp, så da er det mindre ressurskrevende å bruke disse til søppel, enn å produsere poser av annet materiale.

Du tror vel ikke du kommer til å huske å ha med handlenettet hver eneste gang du skal handle? Det må bli noen poser... Bruk iallefall opp de du allerede har på lager :-)

Skrevet

handlenettene ligger i veska, så hvis jeg vil betale blir nettene med :)

Skrevet

Det er ikke kildesortering som inkluderer matavfall i denne kommunen. Ergo er det heller ikke matavfallsposer...

Skrevet

Jeg bruker plastposer til søppelbøtta (restavfallet) men kjøper ruller med avfallsposer på butikken av merket Rul-let. De er helt hvite og tynnere, men sterke nok til tynge bleieposer etc. :-)

- og billigere enn å kjøpe bæreposer for å bruke. Siden de er hvite er de også mer mindre miljøfiendtlige i og med at man unngår alle fargestoffene/kjemikaliene som skal til for å lage dekorasjon på plastposene.

Skrevet

Prix og Mega har det her, i allefall. Ligger sammen med matpapir og slikt i hylla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...