Gå til innhold

Kommer du til å vaksinere deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere andre gravide.

Samme diskusjonen hvert år...jeg er vaksinert mot svineinfluensa noe de anbefalte å gjøre hvis en hadde planer om å bli gravid i løpet av året og det ble jeg jo:)

Men i år anbefales jo den nye sesonginfluensavaksinen også og fastlegene skal gjennomføre det på risikogruppene innen de neste ukene.

Jeg har lest om vaksinen men er alltid i tvil. Tror jeg kommer til å høre på fastlegen og hans anbefalinger (skal dit på onsdag).

Hva mener dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ikke vaksinere meg.

Skrevet

Jeg skal ikke vaksinere meg.. Legen min sa til meg at hun hadde ikke tatt den vis hun var gravid..

Skrevet

Nei, jordmor har heller ikke nemt det!

Skrevet

Skal ikke ta den. Føler av en eller annen grunn at jeg ikke bør gjøre det.

Skrevet

jeg ble anbefalt av legen min, og tok vaksinen igår :) har ikke hatt noen bivirkninger til nå iallefall :) regner med at helsedirektoratet vet hva de driver med!! jeg jobber i barnehage, og er utsatt for smitte så for meg var dette et naturlig valg ;) babyen min sparker enda ;)

Skrevet

Jeg tenker også på dette..

Jeg er egentlig helt imot slike vaksiner, fordi jeg trur over tid det er med på å bryte ned oss selv og vårt immunforsvar.. Men nå er jeg jo gravid og man skal jo egentlig ta den.. det er de anbefaler!

Men hvordan kan de anbefale det?

-de sa jo at man ikke skulle ta vaksine nr 2 fordi når man hadde tatt en var det nok, altså de visste ikke hvor sterk den var ++

-å så, for maks en mnd siden så satt jeg i bilen og hørte om alle bivirkningene folk hadde fått som de ikke hadde forutsett, som feks gravide kvinner som hadde abortert tidlig i svangerskapet, å de mente dette skulle henge sammen..

Å nå skal vi ta den?

Veit virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. har ikke tatt den fra før. Å her er vi egentlig begge imot det. Jeg kjenner folk som ble syke etter å ha tatt den så veit ikke altså. Gode råd?

Skrevet

Jeg vaksinerte meg da jeg var 15+6 og er nå 27+2. Hørte på anbefalinger fra fastlegen min. Jeg er glad for at jeg slipper å bli syk av influensa når jeg er gravid. Jeg møter 100 nye barn hver uke - så er utsatt for smitte, kan man si! Legen min sa at det var ekstremt liten risiko ved å vaksinere seg - man risikerte mer dersom man ble syk. Babyen min er aktiv som bare det - og hilser med et kraftig spark akkurat nå!

Lykke til med valget, jeg forstår de som velger å ikke vaksinere seg også.

Skrevet

Flere av de som døde av svineinfluensaen i fjor hadde faktisk vaksinert seg mot nettopp svineinfluensa.....

Så man kan så absolutt få influensa selv om dere vaksinerer dere, og det sto for litt siden at influensa vaksinen ikke hadde noen virkning i det hele tatt!!!

Vet om mange som fikk reaksjoner med det samme vaksinen ble tatt, måtte være på legekontoret resten av dagen til obeservasjon og hun var ikke alene om det, men skumlest er likevel lanstidsbivirkninene som flere har fått i ettertid , og som fremdeles kan dukke opp etterhvert av denne vaksinen.....

Skrevet

Ja så jeg er litt redd for å gjøre det jeg =/

Blir skikkelig vanskelig om det er legen absolutt mener jeg må gjøre..

Skrevet

Ja jeg har valgt å følge myndighetenes oppfordring om at gravide bør vaksinere seg.

Det foreligger ingen dokumentasjon på skader/ettervirkninger på disse vaksinene og vaksiner er faktisk det legemiddelet med minst bivirkninger i utgangspunktet, så jeg føler meg ganske trygg ;)

Skrevet

Klart vaksinen hjelper, er en grunne til at ingen av de 30 som lå på sykehus med svineinfluensa nå hadde vaksinert seg..!

Grunnen til at fler i fjor ble smitta av svineinfluensa selv om de hadde vaksinert seg var nok i grunnen at de allerede hadde smitten i seg!

Trur folk må senke skuldrene , og ikke lage så mye hurrumæhei..

Dette er opp til hver enkelt person, legene tvinger jo ingen,.

Jeg er utrolig glad jeg har tatt den, og sønnen min på 4 tok den ifjord.

Har en sønn på 1 år som jeg velger å ikke ta den på siden vi alle andre her i huset er vaksinert!

Men er veeeldig glad for å slippe influensa nå..Etter en uke med norovirus i hus føler jeg meg utslitt! Så takk for at de lager vaksiner som styrker immunforsvaret vårt..! Dette er jo døde bakterier av influensa type A og B så da foretrekker jeg å bli immun på den "døde" måten istede for den "levende" ..

Legen min også mente det var større risiko ved å få influensa for meg og fosteret enn å ta vaksinen..

Men Jeg er ikke ute etter noe dritt kommentarer , dette er min mening:)

Ingne skal dømmes for valget de tar!

Skrevet

jeg var med på å massevaksinere folk i fjor mot svineinfluensa. Jeg valgte selv å ikke ta den, og det er jeg gla for, har gått på homeopat medsiner og har aldri hatt noen form for influensa kun vanlig forkjølelse.

når jeg så hva slags bivirkninger folk fikk av vaksinen så ble jeg skremt, de datt om som fluer, ei dame fikk lammelser i halve ansiktet, og når vi får beskjed etter andre dagen at folk som ikke tåler kylling burde være forsiktig så viser det at de ikke har peiling på hva som egentlig skjer med folk som tar vaksinen. De fant ut ting etterhvert virket det som.

Men jeg kjenner mange som tok den og som ikke har reagert, så det er opp til hver enkelt, men ingen vet hva som skjer om 10- 20 år.

Jeg fikk jo se veldig mange som tok den og da blir det automatisk veldig mange bivirkinger som kommer frem, men alle reagerer jo forskjellig så hver enkelt må bare finne ut hva de syns er best, og hva de mener er størst risiko, å bli syk eller ta vaksinen. jeg blir sjelden veldig syk så jeg føler ikke noe behov for å ta den.

Skrevet

Tok svineinfluensavaksinen i -09 da jeg var høygravid, kommer ikke til å ta den nå i år. Media hauser opp til massehysteri.

En må sette ting i riktig målestokk, og det faktum at 30 stk døde av influensaen i fjor er ikke nok til å skremme meg. Det er jo langt flere som dør i trafikken og av andre ting.

Skrevet

Synes også det er litt skremmende at folk stoler blindt på helsemyndighetene og andre instanser i dette landet... Ser jo hvordan saker og ting blir håndtert her, det burde vekke folk opp :)

Skrevet

Husk på at man er jo ikke immun mot influensa selv om man tar vaksina!!! Mange som har tatt vaksinen og likevell blitt smittet. Da ser ikke jeg helt poenget med å ta den???

Jeg var imot i fjor, og jeg kjenner at jeg strider imot i år. Selv om jeg er gravid og i utgangspunktet i risikogruppe pga kronisk sykdom.

Kommer ikke til å ta den eller gi den til barna. Det går an å ta forhåndsregler som ikke inkluderer vaksine!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...