Gå til innhold

Sikkert et teit spørsmål, men jeg bekymrer meg for alt da...

Anbefalte innlegg

Var på en liten ekstra kontroll hos jordmor i dag for å sjekke hjertelyden (er 23+6). Og da skulle hun prøve å kjenne hvordan bebisen lå, og trykte hardt ned mot skambeinet to ganger. Det gjorde skikkelig vondt! Gjør dette noe for bebisen? At hun trykte så hardt og at det var så vondt? Bebisen blir ikke skadet på noen måte?

Litt teit, men må spørre :-S

Fortsetter under...

Vil tro at jordmor sannsynligvis vet hva hun gjorde og babyen ligger jo veldig godt beskyttet inni der....

Men jeg har 2 ganger vært borti på 1 kontoll hos fastlegen at han har trykt så hardt på magen for å kjenne etter livmoren at det har vært veldig vondt og faktisk lurt litt på det samme som deg nå, men da har jeg vært under 12 uker, så jeg var faktisk redd for at han skulle klemme ut hele fosteret....

Vil tro at jordmor har meir peiling enn en fastlege i en liten bygd da! ;-)

Men si det til henne neste gang at du ikke vil at hun skal trykke på magen for du synes det gjør vondt!

Og ingen spørsmål er for dumme, det er jo derfor dette er et slik forum at vi bl.a skal kunne få svar på ting vi lurer på! :-)

Klem fra

Ja, jeg håper det :-s

Hun sa det var tidlig å klare og kjenne hvordan bebisen lå, men prøvde alikevel da, og det var ikke godt. Tenkte liksom på hva hvis hun klemmer så hardt på hodet?!

Men, det er ikke farlig da, eller?

Nei det er ikke farlig:) de må noen ganger ta litt i for å kjenne. Ofte er det ubehagelig og vondt fordi senene og musklene på magen er så strekte fra før av. Da jeg var på ordinær ultralyd var det spesielt ubehagelig da hun dyttet ganske hardt på venstre side av magen, jeg spurte hvilken del av babyen som lå der (for jeg trodde at han kanskje spente seg ut med beina i tillegg, eller noe), og hun svarte at hele babyen lå mot høyre side. Så det var altså ikke noe baby som førte til ubehaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...