mamma til tre nydelige jenter Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Jeg søkte nettopp om å få utsatt siste rest av permisjonen fordi jeg nå starter å jobbe siden vi har fått barnehageplass. Resterende 5uker skulle jeg etter planen ta i sommer sammen med alle barna siden vi har skolebarn. Mottok vedtaket i dag. Du har fått innvilget din søknad om utsettelse av permisjon. Dine resterende 6 dager kan du benytte deg av senere.WTF liksom...... Ringte da straks til nav å fikk opplyst at dem hadde gjort en feil der inne så jeg hadde fått utbetalt i de ukene jeg hadde satt opp ferie og så de 4 ukene "jeg mangler" er de ukene. Blir så forbanna de hadde alle datoene på når jeg hadde skrevet opp ferie å alt .GRRRRRRRRR noen ganger lurer jeg virkeli på hva som skjer på et nav kontor. Fikk etter en heftig diskusjon en "tålig" ordning med at jeg betaler inn ca 2000. pr mnd nå å frem til juni slik at jeg likevel får permisjons penger skal jo ikke betale tilbake det som har blitt trekt i skatt. DETTE ER VIRKELIG SURT! Så til alle dere som har flettet inn ferie i permisjonen VÆR OBS!!!!!!
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 typisk nav da!! men har du ikke merket at du har fått mer utbetalt da siden nav har betalt ut til deg?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2011 nei har ikke hengt meg opp i deg for jeg har tatt max 1 uke av gangen pr .mnd så beløpet ville ikke ha vært så mye anderledes. har bare lagt merke til at beløpet har variert litt men dette var vistnok pga antall virkedager pr.mnd.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 åja,da blir det værre... Så utrolig kjedelig!!
Canari Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Men du har jo krav på ukene med permisjon da, men uten utbetaling, ev kan du snakke med arbeidsgiver og høre om den ferien du hadde ses på som permisjon, og slik at du tar ut overført ferie (så mye som du kan etter loven) i sommer istedenfor.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 13. januar 2011 Riktig at jeg ikke taper penger, men om jeg fortsatt hadde vært i permisjon så hadde jeg ikke fått en utbetaling jeg hadde regnet med. de ukene som jeg skal ha fri i sommer var ment slik at jeg fikk"lønn" i ferien siden jeg har hatt permisjon hele 2010 så har jeg ikke arbeidet opp feriepenger. Derfor er det ergelig. Nå fikk jeg en ordning men for dem som gjerne er alene, eller trenger pengene plutselig ikke får en utbetaling som de regner med. jeg hadde perm egentlig ut feb. men hadde ikke fått utbetaling i feb. med den feilen de har gjort.
Canari Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Må si jeg ikke heølt ser forskjellen på at du betaler tilbake til NAV et beløp i måneden, eller setter av like mye penger selv :-) Men jeg vet at det er kjipt å få utbetalt for mye (som man ikke er klar over) og som man må betale tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå