Gå til innhold

Min lille på ca 3 mnd gulper "vann" er det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han gulper vanligvis "melk", men i dag gulper han bare vann!! Er det helt greit?

Skrevet

Hei!

De sier vel at vanndig gulp og gulp mange timer etter forge måltid er å regne som oppkast og burde etterhvert utredes. Om gutten din virker dårlig eller at han har vondt (som med reflux), burde du ta en sjekk hos legen. Det kan være overspising og kan også være at han er litt dårlig i magen.

Tror du skal ta det med ro og se det an.

Mine gutter gulpa masse og helt til neste måltid, vanndig. Dette var pga overspising. De fikk mme og jeg bytta merke fra nan til collett med god effekt.

Skrevet

hmm...vår gutt gulper mye og nesten hele tiden...dvs det har kommet seg batraktlig siste 2 ukene....jeg ble selvsagt redd for at han fikk for lite mat i seg osv og spurte HS og nevnte også at han gulpet vann aktig innimellom..da sa hun at det gjorde ikke noe for det var bare fordøyd melk.....min gutt virker helt som han har gjort hele tiden og han overspiser overhodet ikke..han har fåt collett siste mnd..

oppkast?reflux?hmmm tror jeg må høre med henne engang til jeg da...

Skrevet

Gulper han mye? Er det etter måltid? Og er det blankt?

Min datter har alltid gulpet opp litt vann. Helsesøster fortalte at det er når det er en stund siden hun har spist at hun gulper vann. Var visstnok ingenting farlig med det med mindre det er store mengder og farget.

Skrevet

Hei ღtøysekroppen&prinseneღ :)

Nå måtte jeg surfe nettet her for å finne informasjonen jeg uttalte meg om:)

Jeg reagerte litt selv på dette, men alt det jeg finner av info på nettet er at om barnet legger på seg og trives, er det ingenting å bekymre seg over.

Men så fant jeg i Gro Nylanders bok " mamma for første gang" teksten som jeg uttalte meg fra: Jeg siterer: "Hvis barnet har det bra og legger på seg, betyr gulping sjelden annet enn at det har fått litt mye melk i seg til ett måltid. Prøv å holde det litt oppreist når det dier. Legg det på høyre side etter at det har spist, da tømmer magesekken seg lettest videre til tarmen. Dersom gulpingen kommer en god stund etter maten og melken tydelig skiller seg, regnes det som oppkast og bør vurderes nærmere".

(farlig å legge ut svar uten henvisning til kilden, skal sjerpe meg;))

Jeg måtte i tillegg til å gå over til collett være litt restriktiv til hyppigheten av måltidene- dette var ved 1-2 mnd. Da reduserte vi gulpingen. Når vi nå i det siste har prøvd med nan, begynner de å gulpe hyppigere igjen, så for oss er det helt klar forskjell på merkene:)

Ha en god dag:)

Skrevet

ja best å legge ut kilden så ikke vi overnervøse mødre får helt angst her hehehe;) men her er det ikke gulp som deler seg...kun blankt som vann;) men takk for at du tok deg tid å sjekke det opp;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...