Gå til innhold

Grøt før leggetid. Hvordan gjør dere dette med tanke på mm/mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal snart flytte formiddagsgrøten til kvelden for å se om dette kan forlenge søvnen på natta. Men hvordan gjør dere dette? Gir man grøt og så mm/mme med en gang eller gir man grøt og så mm/mme litt senere?

Takker for råd:)

Videoannonse
Annonse
Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Jeg må gi før, da han nekter å ta puppen etter et måltid. Han vil kun ha pupp rett etter han våkner fra en lur, så da ammer jeg han kanskje kl 17.00 og så får han grøt kl 18.00 + litt vann. Han legger seg kl 19.00.

Ønsket mitt er å kunne amme han på sengen før han legger seg, da jeg har som mål å amme morgen og kveld hvis han mister intr. på dagtid. Men det tror jeg ikke sønnen min er helt enig i... :-( Han er 7 mnd.

Nå vet jeg ikke hvor gammel din er, men jeg tenker at du bør prøve deg frem. Det avhenger også om han skal ha melk om natten. Min spiser 1 gang enten på kvelden eller tidlig morgen, så derfor forsøker jeg ikke å stresse med å få ammet han etter grøten. Jeg er mest opptatt av å få i han litt veske og opprettholde melkeproduksjonen.

Skrevet

Vi gir grøt ca kl 17:30-18:00.

Så vasker vi henne og tar på pysj. Får deretter en flaske med mme ca kl 19:00 og hun legger seg rett etter det (varierende hva hun drikker. Hun har alltid vært småspist, så vi stresser ikke med hvor mye av flaska hun drikker. Får tilbud om 200 ml)

Vi gir også grøt som frokost nå.

Jenta er 6 1/2 mnd.

Skrevet

Jeg gav tulla mi grøt kl 7 også en flaske med 150 ml mme en time etterpå. Gav vann å drikke til grøten. Eller så kan du gi grøt og mm/mme å drikke til grøten. Men barnet bør ikke legges like etter grøt, da det kan bli oppspilt og vil ikke sove, eller overmett og ha trøbbel med å sove.

Skrevet

Jeg gir pupp ca kl. 19. Grøt rett etterpå. Så kveldsstell. Pupp i senga ca kl. 20.

Dersom man vil opprettholde melkeproduksjonen bør man gi pupp før fast føde. Jeg gir pupp før alle måltidene fortsatt (7,5 mnd), men må jo etter hvert trappe litt ned.

Skrevet

Vi gir grøt på ettermiddagen, ca kl 16 , tilbyr også litt mme da, men det er lite han drikker av det når han får grøten. Så får han en flaske mme rett før han legger seg kl 1830.

Skrevet

Jeg forsøker å gi grøt ca 1time før leggetid (det hender det blir litt nærmere leggetiden fordi middagen blir sen), så ammer jeg inne på rommet før jeg legger han i senga. Han er 9mnd nå, men jeg har gjort det samme siden han begynte å få grøt på kvelden.

Skrevet

Frøkna her får grøt 18.30,MME rett før hu legges mellom 19.30-20.00.

Måtte dessverre gi opp amminga for 1uke siden :( Gått tom etter full amming i 6mnd..

Skrevet

Jeg mener å huske at jeg ga mme før grøten. Jeg har alltid gitt grøten til kvelds. Kun smaksprøver sm ble gitt på dagen. Men jeg er rimelig sikker på at jeg ga mme først. Hun får enda mme (snart 12mnd) og hun vil alltid ha det før maten, men nå drikker hun mme som tørstedrikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...