Gå til innhold

Influensavaksine eller svineinfluensavaksine. Hva er forskjellen?

Anbefalte innlegg

Ser at mange ikke ønsker ta vanlig influensavaksine. Men lurer på om det er en egen vaksine for svineinfluensaen?

Vi gravide er visst i risikogruppe 1 for svineinfluensaen. Mannen min oppdaget det i dag og ble litt bekymret for meg....

Andre som har tatt vaksinen?

Husker bare i fjor når svineinfluensaen herjet og "alle" tok vaksinen, så var det noen som spontanaborterte i ettertid. Det ble ikke påvist om dette skyltes vaksinen, eller om de hadde abortert likevel, men det skremmer uansett...

Fortsetter under...

Den influensavaksina som er ute nå inneholder antistoffer til tre forskjelige influensaer, og svineinfluensa er en av dem. Jeg tok vaksina i forrige uke, ingen bivirkninger bortsett fra litt ømhet i armen som gikk fort over. Føles veldig fint å ha den vaksinen nå som det kommer fler og fler rapporter om folk som blir alvorlig syke rundt om

Stemmer som trøndefrøkna sier. Jeg har også tatt årets influensavaksine og svineinfluensavaksinen i 2009. Jeg fikk ingen bivirkninger av noen av dem, og har via jobben god kjennskap til fordeler ved å bli vaksinert, og de alvorlig konsekvensene for noen av dem som ikke har vaksinert seg.

Jeg er SÅ i tvil om jeg skal ta vaksina... Jeg er sykepleier og var med på vaksinasjonen i fjor og tok den selvfølgelig også selv, men nå syns jeg det er vanskelig å vurdere om jeg burde ta påfyll. Er 19 uker på vei. Skal på ultralyd i morra, så får høre med jordmora der. Tipper hun kommer til å anbefale meg å ta den...

Annonse

Det stemmer at det ble rapportert inn spontanaborter og dødfødsler etter vaksinen i 09/10. MEN det ble ikke registrert flere spontanaborter eller dødfdsler enn normalt.

Jeg tok svineinfluensavaksinen i nov-09. Har ikke tatt vaksinen enda, og er i tvil om jeg trenger påfyll. Glemte selvfølgelig å ta det opp med legen sist jeg var der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...