Gå til innhold

frekk jordmor..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var på ordinær UL og etter å ha lest mange koselige historier gledet vi oss veldig. fikk også inntrykk av at å spørre om kjønn også var ok...

idet jeg spør henne får jeg til svar '' nei sånt tull pleier ikke jeg å bruke tid på!''

??? trodde det var vanlig å spørre jeg...følte meg passe dum der jeg lå.

tar jeg helt feil ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var ikke på elverum vel? fytti aktta ejg hadde en ufin oppelvelse der på ul i uke 9 :( så frekk og fæl dame... huff. at sliek ahr slike jobber.. forundrer meg...

Skrevet

Rutineultralyd er et tilbud som gis til gravide først og fremst for estimere termin, avdekke eventuelle avvik hos fosteret, samt kunne se hvor morkake er plassert og hvor mange fostre som ventes. Det å se etter kjønn er ikke en del av prosedyren, men det er svært sjeldent man møter på jordmor/lege som IKKE gidder å ta seg bryet med å undersøke kjønn dersom foreldrene vil vite.

Synes jordmoren du gikk til virket gretten og sur! Det hadde da gått an å svare på en ordentlig måte.

Skrevet

Det var utrolig frekt, synes jeg!

Da hadde jg blitt helt paff. Det er helt vanlig å spørre om kjønn!

Vi ble faktisk advart før ordinær UL, av andre som hadde gledet seg, men ikke hadde hatt spesielt hyggelige opplevelser. Heldigvis fikk vi en kjempeflink jordmor som gjorde det til en utrolig opplevelse. Hun spurte selv om vi ville vite kjønn, men jeg tror det vanligste er at man gir beskjed selv om at man vil vite det.

Skrevet

nei, var på levanger.

forstår jo at det ikke er derfor man drar på ul, men syntes kanskje hun var litt vel krass :)

Skrevet

Selv om det er noe hun ikke feks hadde tid til å gjøre akkurat da så var det en utrolig uprofesjonell måte å si det på! Jeg ville skrevet et brev og klaget på henne.

jeg hadde også en temmelig frekk jordmor da jeg var på ordinær ul med vår første, men det var heldigvis en dame der på opplæring som tok seg av det meste og hun var kjempenydelig så jeg bare ignorerte hun sure dama i hjørnet ;)

Skrevet

Hei

Jeg har selv gått i Fredrikstad og fått vite at det ikke er alle der som er like "greie" på det. Men vi ventet med å spørre til hun var ferdig med alt det andre hun skulle ordne og da brukte jordmor lang tid på å lete (men ant det desverre ikke ut).

Sist svangerskap på Riksen spurte vi også til slutt om kjønn og da sa hun "så dere ikke det" (var visstnok svrt enkelt å se penis). uansett, har fått høre i ettertid at det gir et generelt dårlig inntrykk om det er noe av det første en spør om, slik at en bør vente til det viktige er undersøkt. Nå vet jeg ikke om det var tilfellet hos deg da og det går uansett en å svare på en ordentlig måte (noe din jordmor ikke gjorde). At der en en grunn til å klage på denne jordmoren pga dette, synes jeg ikke, selv om hun svarte litt krasst, det kan jo alle slumpe til å gjøre i alle jobber innimellom.

Skrevet

Uff, det var ikke noe hyggelig :(

Da vi var å UL spurte jordmoren om hun skulle se etter kjønn:) Det er da ganske vanlig at man vil vite det nå til dags...

Skrevet

Oi! Makan! Var litt av ett ordvalg også. Dette er jo en spennende tid for dere og det er jo veldig naturlig å lure på hva som skjuler seg der inne.

Jeg var nok utrolig heldig med min jordmor.

Etter at hun var ferdig med alt hun skulle sjekke, spurte hun om det var noe jeg lurte på.

Jeg var jo selvfølgelig nyskjerrig på kjønnet. Noe den lille ikke ville vise, så jordmor fikk meg til å gå å små hoppe litt på gulvet før jeg måtte opp igjen. og da skrevet den lille, og vi fant ut det var en jente!

Det må nok ha vert veldig ubehagelig opplevelse for deg,tror faktisk jeg hadde skrevet en liten klage.

Skrevet

Ja, det syns jeg var en frekk måte å svare på. Det er jo en helt vanlig ting å spørre om selvom ikke det er formålet med undersøkelsen. Hadde hun ikke tid kunne hun i det minste svart på en hyggelig måte. Jeg kviet meg litt for å spørre om kjønn. Så jeg ventet til hun var ferdig med å gjøre de undersøkelsene hun skulle gjøre, og da tok hun seg god tid til å se etter kjønnet.

Skrevet

Ja, det var frekt. På innkallingsbrevet til Riksen står det at fastsettelse av kjønn ikke er en del av rutinen. Alikevel var det aller første spørsmålet vi fikk av JM om vi ønsket å vite kjønn hvis hun så det.

Jeg har full forståelse for at man ikke har tid til å se etter kjønn, men da kunnet hun ha droppet ordet "tull".

Skrevet

Be om ny ul vist du føler behov for det, skal jo være en hyggelig opplevelse :-)

Skrevet

hei igjen :)

Ser jeg har fått en del respons her. Jeg synes vel selve undersøkelsen var helt ok, hun kunne svart på en annen måte, men alle har vel en dårlig dag i av og til.. Håper bare for andres skyld at dette faktisk skyldes en dårlig dag og at hun ikke har vært sånn mot andre. Har nå vært på privat UL, og ble kjempefornøyd! Supertrivelig dame med masse godt humør og en helt annen måte å snakke på. Fikk se ei lita tulle der, så kjønnet fikk vi vite til slutt ! :)

Skrevet

Jeg har også vært privat og de tar seg litt mer tid :) Gratulerer me jente på vei..... Kjempegøy med jenter, har 3 jenter vi under dette taket...

Skrevet

Gratulere med jente på vei da! :)

Synes måten man prater på skal være uavhengig om man har dårlig dag eller ikke. Man kan fortsatt være høflig og si det på en pen måte.

Men nå vet du jo hvordan jenta di har det, og hvilken kjønn det ble! :) Når i mai skal du ha?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...