Gå til innhold

Ansatt gjennom bemanningsbyrå - hva med referanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en periode vært ansatt gjennom et bemanningsbyrå. Hvem bør jeg sette opp som referanse når jeg skal søke ny jobb? Konsulenten i bemanningsbyrået, sjefen for oppdraget der jeg jobbet som jeg egentlig aldri hadde noe med å gjøre eller en av mine kollegaer? Hmmm;-)

Fortsetter under...

Gjest Kira ønsker seg en til ♥
Skrevet

Jeg ville nok satt opp en fra arbeidsplassen du jobbet. Tror personlig at konsulenten hos byrået ikke kan svare på alle spørsmål om arbeidsoppgaver, hvordan du utførte dem osv. Den konsulenten jeg hadde visste knapt nok hvordan jeg stavet navnet mitt;)

En av mine referanser er en kollega jeg hadde hos en bedrift hvor jeg var innleid, og det har aldri blitt satt noe spørsmålstegn ved det.

Skrevet

Ettersom du ikke hadde et arbeidsforhold med plassen du jobbet men med byrået ville jeg iallefall spurt den du vil ha fra arbeidsplassen om det er greit at du setter ham opp som referanse. Det korrekte er nok å sette opp konsulenten i byrået som referanse også da de kan si noe om hvilke tilbakemeldinger de har fått på arbeidet du har gjort..

Skrevet

Du må da aldri sette opp noen som referanse uten at du spør de spesifikt om de vil være referanse for deg!!

Du står fritt til å spørre både kolleger, leder ved bedriften eller konsulenten ved bemanningsbyrået om de vil være referanser for deg. Jeg brukte konsulenten!

Skrevet

Takk for innspill! :)

Så klart jeg ikke setter opp noen uten å spørre de først - hehe. Formulerte meg kanskje litt feil, men mente såklart hvem jeg skulle spørre om ville være referanse for meg;-)

Jeg har nå spurt - og satt opp - en kollega og konsulenten - så er det fritt fram ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...