Gjest Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Syntes jeg leser om så mange på den alderen som sovner seint,men da nesten hele natten. Min lille sovner seint rundt 24 men våkner mange ganger allikevel.. Han må også ammes og bysses hver gang han skal sove. Andre som oss?
Reflexia Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 sånn er det her også, bare at han snart er 8 mnd.... håper det snart går seg til....begynner å bli trøtt...hehe.soverekorden er 3 timer sammenhengende og det har skjedd to ganger...
imorgon.. Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 jenta mi som er 4 mnd må som oftast ammest eller byssest i søvn og. Prøver å legge ho rundt kl 8, men ho våkner ofte fram til vi legge oss. Då sove ho maks 3 tima før ho skal ha mat igjen, så du er ikkje åleine om å sove lite
mammaløve Skrevet 13. januar 2011 #4 Skrevet 13. januar 2011 Det er nok ikke bare din baby. For oss begynte de nattlige gledene etter småtten ble 3 måneder. Nå er han snart 6 måneder, og vi har milelange blå ringer under øynene hele gjengen. Våkner veldig masse i løpet av natten, men ser en veldig klar sammenheng mellom natt og dagsoving! De dagene han sover lite og urolig på dagen, blir det lite og urolig søvn på natten også. Hvilken vei det påvirkes er jeg usikker på, men at søvn avler søvn er i allefall helt sikkert! Men det skjer en forandring i søvnmønsteret hos mange babyer i 3-4 månedersalderen der det er lettere å skape rutiner og sånt, så forhåpentligvis går dere roligere tider i møte Lykke til!
-trollemor- Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 helt normalt. Alt er normalt og det blir bedre skal du se :-) Har du prøvd å legge småen litt tidligere? Tror det kan bli godt for deg og småen om han legges tidligere og får en fast leggerutine.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Dette tror jeg er veldig vanlig, og jeg tror også at man kan få et litt feil inntrykk av å lese svarene på slike søvntråder her inne- for min teori er at det gjerne er folk som har enkle sovebabyer som svarer på slike innlegg (er jo alltid gøy å skryte litt av barna sine;), mens de som sliter mer kanskje unngår å svare.. Bare en liten teori jeg har altså hehe. Men ja, her er det også en del amming om natta, og hun sovner til litt forskjellig tid fra dag til dag, men siden vi samsover så er det ikke noe stress-vi sover oss gjennom ammingen begge to, og slipper å bysse og jobbe for å få henne til å sove videre igjen (heldigvis! Med eldstejenta var det verre... Da satt jeg ofte oppe "halve natta" og forsøkte å få henne til å sove, og vi slet mye med nattesovingen hennes helt til hun ble 1,5- 2 år faktisk...) Så alle babyer er forskjellige- ikke alle sover like godt dessverre, uansett hva vi som foreldre gjør eller ikke gjør! Men heldigvis pleier det å gå over av seg selv etterhvert, og som regel myye før 1,5 års alder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå