Tigergutt Skrevet 13. januar 2011 #1 Skrevet 13. januar 2011 Hei igjen! 20 kg pluss for mitt vedkommende! Er egentlig litt sjokkert, for jeg har levd rimelig sundt og hektisk i dette svangerskapet her. Har arbeidet fulltid, spist og levd noegenlunde det samme. Er 175 kg høy, så jeg har jo litt å fordele kiloene på, men likevel! Med førstemann la jeg på meg nøyaktig 10 kg. Den gang trengte jeg 4 ganger i uken frem til 3 uker før termin, og var nok mer hysterisk for hver kilo som kom på kroppen. Alt forsvant i løpet av 5 dager på sykehuset sist, og det gjør det nok ikke denne gangen. Likevel har jeg et mer avslappet forhold til det nå. Jeg vet at med amming og uendelige gåturer/trilleturer (positivt ment) gjør at kiloene forsvinner igjen! Da gjenstår bare sliten med å få musklene tilbake og bli fast og fin i kroppen........
<3 duracellkanin <3 Skrevet 13. januar 2011 #2 Skrevet 13. januar 2011 kiloene raser sikkert av igjen vettu er ikke på overtid selv da.. er 37 uker og har kun gått opp 4 kg så jeg klager IKKE!! for å si det sånn men MÅÅÅ bare le av en skrivefeil du har hvordan går det an å være 175 KG høy?? hehe. fikk meg en god latter nå jeg (ikke ment for å være frekk eller noe asså! bare morsomt
Fireblade Skrevet 13. januar 2011 #3 Skrevet 13. januar 2011 Her viser vekten +10 kg og er nå gått over i uke 36. Desverre så hadde jeg en god del kilo for mye etter forrige svangerskap så jeg har nok en del jeg må ta av etterpå likevel. PS! Må le litt av skrivefeilen jeg også, eller rettere sagt av meg selv for jeg leste den uten å stusse et sekund.. hehe.. tydligvis slik at så lenge man forstår meningen så reagerer man nødvendigvis ikke på hva det står:)
Tigergutt Skrevet 13. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 13. januar 2011 He he..... Jammen ikke greit med alle disse kiloene !
AO3 Skrevet 13. januar 2011 #5 Skrevet 13. januar 2011 Uke 37 nå - 19kg opp. Hadde egentlig som mål å legge på meg max 15-16kg denne gangen (ble 20 sist), men neida... Men det er egentlig min egen skyld, jeg har ikke maktet å trene, spise übersunt etc. Har blitt altfor mye sukker. Jeg har rett og slett vært for utslitt, og så har det nå blitt slik... Ks snart, så det blir ikke så mange flere kilo nå uansett, og mellom de to siste kontrollene hadde jeg bare lagt på meg 0,1kg, så det stopper omtrent opp nå på slutten (og det som kommer på, er bare vann! Det går kjapt av, hehe).
Lessismore Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Du er ikke alene. Jeg har også lagt på meg ca 20 kg. Ikke moro. Forhåpentligvis er mye av det vann, merker det i hender og føtter på slutten av dagen. Uansett forsvinner vel mesteparten ved amming og trilleturer. Gleder meg!
Lykkemamma Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Jeg har lagt på meg ca 18 kg, og er 38+4 i dag. Mitt problem hele veien har vært et søtsug jeg ikke har hatt kontroll over. Kombinert med bekkenløsning er ikke dette veldig positivt for vekten. Men ser ikke på dette som et problem. Babayen kan komme når som helst nå, og da kan jeg bruke resten av vinteren og våren til å ta av meg disse kiloene igjen. Gleder meg til å komme i gang med litt trening igjen. Det skal sies at jeg IKKE føler meg vel med vekten jeg har nå. Har fått gigantiske lår, og en diger valk nederst på gravidmagen min. Gleder meg til jeg kan føle meg komfortabel igjen. Mannen min sier han synes jeg er fin uansett, men jeg vet ikke om jeg er helt overbevist:-)
Lillepusen-78 Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Ikke passert termindato, men svarer i ren glede over å se andre som har lagt på seg litt.... ;-) Jeg har termin 10.02, og har lagt på meg nærmere 20 kg. Det er ca det samme som forrige gang, og det forsvant veldig greit igjen. Formen i svangerskapet er bare ikke forenelig med trening og mye aktivitet, slik jeg ellers lever, og matlysten er ikke til å kjempe i mot ;-) Den viljestyrken jeg ellers har, opphører visst når jeg er gravid.... Skal bli nydelig å komme i form igjen, og ikke minst leke med sønnen min uten å være hemmet av fysikken....
magica fra tryll Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Jeg har lagt på meg 11 kg. Og det er jeg egentlig veldig fornøyd med, tatt i betraktning at jeg har dratt på meg et par ekstra kg etter at jeg rundet 40. Ikke like lett å trene seg stram og fin lenger heller...hehe... Må nok være evig gravid, jeg nå for å holde meg "stram";)
Makko med to små gutter Skrevet 13. januar 2011 #10 Skrevet 13. januar 2011 har bare lagt på meg 10-11kg og er godt fornøyd (uke 39). Aner ikke hvorfor jeg ikke har lagt på meg mer, for sist gikk jeg opp over 20kg og var mye flinkere til å spise sunt, trente masse, spiste ikke snop osv. Men kg rant på... Men heldigvis gikk de lett av og :-P
mastermind Skrevet 13. januar 2011 #11 Skrevet 13. januar 2011 Har tre uker til termin og opp 14kg. Målet er å ikke bikke 80kg, har 2,5 å gå på...
Mamma-23 Skrevet 13. januar 2011 #12 Skrevet 13. januar 2011 Jeg er 37 uke på vei og har lagt på meg 13.5 kg.
Elax Skrevet 13. januar 2011 #13 Skrevet 13. januar 2011 Er i uke 38 og har lagt på meg 10 kg så langt. Nå har jeg faktisk startet på vektøkningspulver, er redd for å bli for tynn etter fødsel. Har i utgangspunktet bare de kiloene jeg må ha (1,75 høy og 54 kg til vanlig). Så hver sine problemer: ) Jeg er vel en av de få som håper på å beholde noen av kiloene etterpå!
har4barn Skrevet 14. januar 2011 #14 Skrevet 14. januar 2011 Jeg har gitt opp å bekymre meg for disse kiloene som kommer i sv.skapet. Jeg venter nå nr 5, og har lagt på meg mellom 16-20 kg hver gang. I tre av sv.skapene trente jeg mye også. Denne gangen har jeg vært av og på med trening. Orker ikke å ødelegge sv.skapet med å være sint og oppgitt over kroppen min. Jeg koser meg , ,så får jeg ta den største jobben til høsten når minstemann vokser litt til:).
jeanette1986*-* Skrevet 14. januar 2011 #15 Skrevet 14. januar 2011 Du er ikke alene om å ha lagt på deg 20 kilo :-) Men jeg er bare 36 uker og har jo noen uker igjen så kommer sikkert til og legge på meg et par kilo til.. men men :-) Har litt vann i kroppen og som spiller litt inn... Blir mangen trille turer så håper d renner av da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå